Toyota mikro mobilite aracı için bireysel satışlar başladı
Yaklaşık 1 yıl önce lanse edilen Toyota C+Pod, kurumsal sonrası bireysel kullanıcılar için de artık tercih listesinde.
Elektromobilite ile birlikte kullanıcıların şehir içerisindeki ulaşım ihtiyaçlarını karşılamada çok önemli bir aktör haline gelen mikro araçlar, yavaş yavaş Avrupa pazarında da popülerliğini artırıyor. Citroen’in Ami ile birlikte aldığı geri dönüşlerin ardından diğer üreticilerin de ilgisini çekmesini beklediğimiz modellerden birisi de Toyota C+Pod olacak. Aralık 2020’de tanıtımı gerçekleştirilen modelin Japonya’da tüm kurumsal müşteriler ve belediyelerin yanı sıra artık bireysel müşterilerine satışı başladı. Geçtiğimiz yıl sınırlı sayıda kullanıcılara sunulan C+pod, şimdi daha geniş müşteri kitlesine sunularak mobilite ihtiyaçlarına yanıt verecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Toyota C+Pod için öne çıkan teknik veriler
Çevre dostu iki kişilik bir elektrikli araç olan C+pod, küçük bir otomobilden daha kompakt boyutlara sahip ve günlük kısa mesafelerle seyahat eden kullanıcılar için bir mobilite seçeneği olarak asfalya çıkıyor. Aracın hedef kitlesi içerisinde gençler, yeni araç kullanmaya başlayan kullanıcılar veya otomobille sürüş yapmaktan çekinen yetişkinler gibi profiller var. C+Pod, üzerinde taşıdığı lityum iyon bataryasıyla tek şarjla 150 km yol kat edebiliyor ki bu söz konusu günlük kullanım olduğunda pek çok kişi için fazlasıyla yeterli seviyede.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Aracın bataryasının 5 saatte tamamen doldurulabiliyor olması da menzili tamamlayıcı rakamlar arasında. Maksimum 60 km/s hıza ulaşabilen C+pod’un ağırlığının sadece 670 kilogram olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Japonya’da leasing anlaşmasıyla sunulan C+pod’un bataryaları için proaktif 3R girişimini de içeriyor. Böylece batarya kullanımında yeniden değerlendirme ve geri dönüşüm ile birlikte Toyota’nın hedeflediği karbon nötr mobilite toplumuna ulaşmanın bir adımı olarak öne çıkıyor.