Markasının SUV sınıfında önemli bir kitleye sahip olan ismi Toyota RAV4, bu yılın şubat ayıyla birlikte elde edilmesi zor bir satış başarısını geride bıraktı.
Marka içerisindeki macerası 1994 yılında başlayan Toyota RAV4, bu süreç içerisinde farkı gövde tipleri ve tasarım karakteriyle kullanıcıların ilgisini çekmeyi başardı. Tasarım bazında büyük oranda eleştirilen bir neslin ardından yeni jenerasyonuyla birlikte o özlediğimiz sınırlarına geri dönen RAV4, geçtiğimiz şubat ayı itibarıyla önemli bir satış başarısını geride bıraktı. Markanın resmi kaynakları tarafından yapılan açıklamayla birlikte RAV4’ün 26 yılın ardından 10 milyon satış adetlik barajı geçtiği duyuruldu. SUV ürün gamında yer alan model için takdir edilesi bir rakamı deviren RAV4, yeni jenerasyonuyla birlikte grafiğini ileri taşımaya devam ediyor.
RAV4’ün geçmişine baktığımızda ilk olarak 1989 Tokyo Otomobil Fuarı’nda RAV-FOUR konsept aracıyla sergilendiğini görüyoruz. Toyota’nın kompakt dört çeker bir model üretme tutkusu konusundaki ipuçlarını veren bu proje büyük bir beğeni kazandı ve 1991’de proje için yeşil ışık yakılarak, geliştirme çalışmaları başladı. O dönemde SUV tanımı bilinmiyordu ve kompakt bir 4×4 üretmek şirket içerisinde dahi tereddütler yaratıyordu. Ancak Toyota’nın Japonya ve Avrupa’daki satış departmanları bir araya gelerek, bunun doğru tipte bir araç olduğu kanısına vardılar. Proje sonuçlandığında ise bunun doğru ürün olduğu kısa zamanda ortaya çıktı ve RAV4, tanıtılmasıyla birlikte öncü bir model oldu.
Toyota’nın yarattığı kompakt SUV pazarının yıldızı kısa zamanda parladı. 1994 yılında 53 bin adetlik RAV4 satışı gerçekleştiren Toyota, sonraki iki yılda bunu önce ikiye, ardından üçe katladı. Satış başarısı her jenerasyonda devam ederken, neredeyse her rakip üretici pazara kendi benzer modellerini sürdü. 2019’da ise RAV4 global olarak, ilk yılki satışının 17 katından daha fazlasını satmayı başaran bir model haline dönüşmüş durumda. 2016 yılında Toyota, dördüncü nesil modelin tüm üstün özelliklerini hibrit motorla buluşturan ilk RAV4 Hybrid’i tanıttı. Avrupa’da segmentindeki ilk tam hibrit model olarak RAV4 yakıt ekonomisi ve düşük emisyonuyla öne çıkarken, verimli elektrikli dört çeker sisteme sahipti.
Toyota, 2019 yılından bu yana beşinci nesil RAV4’ü sunuyor. GA-K platformu üzerine yapılan bu ilk SUV modeli, daha alçak ağırlık merkezi ve daha yüksek gövde sertliğiyle üstün bir yol tutuş, konfor ve geniş bir yaşam alanı vadediyor. 2.5 litrelik benzinli hibrit motoru, dört çeker versiyonda 222 HP güce sahip ve yüksek performansının yanı sıra sınıfının lideri bir verimliliğe sahip. RAV4’ün akıllı dört çeker sistemi AWD-i, her yol şartında daha iyi bir sürüş için geliştirildi ve zorlu koşullarda daha yüksek yol tutuş elde edilmesini sağlıyor.