Özellikle ticari araç satışlarıyla kendi içerisinde önemli rakamlar yakalayan Toyota, Hilux ile de kendi rekorlarını kırdı.
2022 yılı rakamlarını paylaşan markalar arasına dahil olan Toyota Türkiye, geçtiğimiz yılı kendi içerisinde yeni rekorlarla tamamladı. Geçtiğimiz yılı 49 bin 937 adet satış ve yüzde 6,4 pazar payı ile kapatan Toyota, özellikle hafif ticari araçlarla ortaya koyduğu satış performansıyla dikkat çekti.İlk kez 2019 yılında “Professional” ismini global olarak duyuran marka, kısa zamanda Türkiye’de de hafif ticari araç dünyasında söz sahibi oldu. Toyota kalitesini ve hizmetlerini hafif ticari araç segmentine taşıyan marka, bu başarısını 2022 yılında şimdiye kadarki en yüksek hafif ticari araç satış rekoruyla taçlandırdı.
2022 yılında Türkiye’de 11 bin 661 adetlik hafif ticari araç satışı gerçekleştiren marka, geçen yıla göre hafif ticari satışlarını yüzde 74,3 artırdı. Bununla birlikte pazar payını yüzde 2,3 puan artıran Toyota, yüzde 6,1 pay ile en çok hafif ticari satan ilk 3 marka arasındaki yerini aldı. Markanın önemli pickup modeli Hilux da kendi içinde rekor kırdı. Ocak-Aralık döneminde 7 bin 707 adet Hilux satışı kayıtlara geçerken, böylece şimdiye kadarki en yüksek yıllık satış rekoru yakalanmış oldu. Hilux’ın bir önceki rekoru 2016 yılında 5 bin 645 adet olarak gerçekleşmişti.