Toyota, yeni içten yanmalı otomobil motorları için oldukça iddialı görünüyor. Firma elektrikli geleceği uzağa atan isimlerden.
Automotive News’a konuşan Toyota yetkilisi Hiroki Nakajima, yeni 1.5 ve 2.0 litrelik motorlarından ‘ezber bozan çözümler’ olarak bahsetti. Bu motorların mevcut içten yanmalı motorlara kıyasla “tamamen farklı” olduğunu söyleyen Nakajima, şu aşamada çok detaylı teknik detaylar vermekten kaçındı. Toyota’nın CTO’su, yeni motorların daha kısa bir piston hareket mesafesine sahip olacağını ve bunun başarılması çok zor bir görev olduğunu da belirtti. Normalden daha küçük olacak yeni motorlar, sadece fosil yakıtlarla değil, aynı zamanda biyoyakıt, hidrojen ve hatta sentetik yakıtla da çalışabilecek. Geçtiğimiz hafta bir araya gelen Toyota, Mazda ve Subaru, CO2 emisyonlarıyla mücadele etmek için yeni nesil karbon-nötr motorlar geliştireceğini duyurdu. Üç dev isim ortak olarak tek bir motor üzerinde de çalışmayacak. Yapılan resmi açıklamaya göre Subaru yeni nesil “boxer”, Toyota “sıralı dört silindir“, Mazda ise “rotary” motorlar geliştirecek.
Bu yeni motorlar kompakt, güçlü ve alternatif yakıtlarla uyumlu olacak şekilde tasarlanacak, içten yanmalı motorlar kesin olarak geleceğe taşınacak. Daha çevreci hedef kapsamında yeni içten yanmalı motorları hibrit bir temel üzerine kuracaklarını yani elektrik desteğini göz ardı etmeyeceklerini belirten devler, otomobil sektörünün geleceğinin tamamen elektrikli araçlardan oluşacağını biliyor ancak henüz aşırı acele etmek istemiyor.
Toyota bu konuda en çok gündeme gelen isimler arasında yer alıyor. Şirket yeni içten yanmalı motorlar geliştiriyor çünkü elektrikli geleceğin tek çözüm olacağına inanmıyor. Bu konuda bir açıklama yapan eski Toyota CEO’su Akio Toyoda, “Elektrikli araçlara olan ihtiyaç aşırı abartılıyor.” diyor ve ekliyor: “Karbon nötrlüğüne giden yol temelde ülkelerin enerji üretim durumuna bağlı.” Toyoda bundan önce ise “Elektrikli araçlar yalnızca yüzde 30 pazar payına ulaşabilecek.” demesiyle gündemde ses getirmişti.
Ünlü yönetici otomobil sektöründe sadece elektrikli araçların olduğu bir geleceği kabul etmiyor ve içten yanmalı modellerin hayatta kalması gerektiğini savunuyor. Daha temiz içten yanmalı motora sahip araçların üretilebileceğini sık sık dile getiren Toyoda, geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamasında, “BEV’ler (Bataryalı Elektrikli Araçlar) ne kadar ilerleme kaydederse kaydetsin, hibrit araçlar, yakıt hücreli elektrikli araçlar ve hidrojen motorlu araçların yine de otomotiv pazarının yüzde 70’ini oluşturacağına inandığını“ ifade etmişti.