Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan Toyota, yeni nesil elektrikli araçlarının çıkışını erteledi.
Toyota, yeni nesil elektrikli araçlarını daha önce söylediği gibi 2026’da yollara çıkarmayacak. Konsept gösterimleri yukarıdaki tasarımlarla yapılan bu araçların üretim sürecini ve teknolojilerini daha iyi hale getirmek isteyen firma, bu bağlamda çıkışı 2027’nin ortasına kadar ertelemiş durumda. Tamamen elektrikli gelecek için acele edilmemesi gerektiğini uzun süre önce dile getiren ve planlarını ona göre yapan şirket, bu gecikme sayesinde pazara 1.000 km civarında menzil sunan tamamen elektrikli araçlar çıkarabilir. Toyota, tüm rakipleri gibi batarya teknolojileri alanında çok önemli çalışmalar yürütüyor. Şirket, 2027-2028 döneminde 1.000-1.200 km menzil sunan katı hal pilline sahip araçları da pazara sunmayı hedefliyor. Dev üreticiden gelen en son araç ise GR Supra A90 Final Edition olmuştu. Hatırlamak adına karbon fiber rüzgarlık başta olmak üzere agresif gövde parçalarıyla dikkat çekmeyi başaran GR Supra A90 Final Edition, gücünü BMW’den alınan 3.0 litrelik turbo destekli bir altı silindirli motordan alıyor.
Bu motor 429 beygir güç ile 570 Nm tork üretiyor ve altı ileri manuel şanzımanla kombinleniyor. Gücü doğrudan arka lastiklere aktaran GR Supra A90 Final Edition, yapılan iyileştirme çalışmaları sayesinde standart GR Supra’dan 94 beygir daha güçlü ve 70 Nm kadar ekstra tork getiriyor. Artan performansa bağlı olarak normalden daha güçlü Brembo frenler ile donatılan spor otomobil, etkileyici jantlarını yüksek yol tutuşuna sahip Michelin Pilot Sport Cup 2 lastiklerle sarıyor.
Sürüş performansını oldukça yükselten ayarlanabilir KW süspansiyonların kullanıldığı yeni model, heyecanlandıracak bir ses elde etmek adına Akrapovic egzoz sistemiyle donatılmış. Çok iddialı görünen Recaro Podium CF koltukların (ilginç olarak sürücüye kırmızı, yolcuya siyah) kullanıldığı GR Supra A90 Final Edition için siparişler ocak ayında alınmaya başlanacak.