2020’de ilk elektrikli otomobil projesini kullanıcılarla buluşturmayı planlayan Japon dedi, iddalara göre yeni batarya teknolojisi sayesinde ön plana çıkmak istiyor.
Elektrikli otomobillerin geleceği için en kritik parçalardan şarj istasyona ağıyla ilgili ciddi adımların atılarak ortaklıkların geliştirildiği günümüzde, bir yandan da üreticilerin fark yaratma çabaları devam ediyor. Tercih edilebilirlik açısından belki de ilk kriter olan şarj süresi ve menzil değeriyle piyasada fark yaratmak adına yeni teknolojiler üzerine AR-GE süreçlerini yürüten markaların yolu araçlarda kullanılacak bataryalarda kesişiyor. Şubat ayında BMW cephesinin ilk detaylarını paylaştığı katı yapıda olan bataryalar bu anlamda günümüz koşullarında bu farkı yaratabilecek bir parça olarak karşımızda duruyor. Japonya merkezli Chunichi Shimbun’a yansıyan ve Toyota’nın başrolünde olduğu haberde, markanın BMW’nin geliştirdiği yapıya benzer bir teknolojiye sahip elektrikli otomobil hazırlığında olduğunu ve bu aracı 2022’de piyasaya sunacağı iddia edildi.
Tamamen yeni bir platform üzerine geliştirileceği söylenen modelin batarya bölümünde katı yapıya sahip sistemin kullanılacağı ve bu sistem sayesinde lityum-iyon pil değerlerine göre üç kat daha iyi verilerin elde edileceği ifade edildi. Bir saatten az bir sürede tamamen dolu hale gelebilecek olan bu bataryanın kullanım ömrü açısından da çok daha iyi sevilerde olacağı da vurgulanırken, Toyota cephesinden konuyla ilgili henüz bir yorum gelmiş değil. 2020 yılında bir elektrikli bir uçan otomobil projesinin yanı sıra 300 kilometre menzilli bir elektrikli otomobil projesini hayata geçirmeyi amaçlayan Toyota’nın konuyla ilgili atacağı en net adımları 2019 itibarıyla görmemiz yüksek bir olasılık gibi gözüküyor.