Toyota’nın hidrojen yakıt hücreli otobüsü Sora, üretim bandına çıkıyor

14 Mayıs 2018 22:30

Ülkede düzenlenecek olan olimpiyat oyunlarına yetiştirilmek üzere hazırlıklarına başlanan Toyota Sora, teknik özellikleriyle bazı soru işaretleri barındırıyor.

Alternatif enerji konusunda ürün gamını zengin tutmaya devam eden Toyota, geçtiğimiz yıl konsept olarak tanıtımını gerçekleştirdiği hidrojen yakıtlı otobüsü Sora‘yı üretim bandına çıkartıyor. Tabi ki bu otobüsü üretim bandına çıkartma hamlesinin zamansal olarak da önemli bir anlamı var. 2020 yılında Japonya’da düzenlenecek olan olimpiyat oyunlarında aktif kullanılması adına Sora’yı mart sonu itibarıyla üretime geçirdi. Oyunların başlayacağı güne kadar 100’ün üzerinde otobüsü Tokyo Belediyesi’ne teslim etmek üzere planlamasını gerçekleştiren şirket, var olan ihtiyacın karşılanacağı konusunda kendinden fazlasıyla emin. Meraklılarının hatırlayabileceği Mirai’de kullanılan sistemin benzer altyapısı üzerine geliştirilmiş bir yapıyı barındıran otobüsler tek seferde sürücü dahil 79 kişiyi taşıyabilecek.

Menzildeki soru işareti

Toplamda yaklaşık 10,5 metrelik bir otobüs olan Sora’da 600 litrelik hidrojen yakıt tankı yer alıyor. Altyapısında yer alan elektrik motoru ve diğer hidrojen yakıt ünitesinin bir araya gelmesiyle yaklaşık 450 kW‘lık güce sahip olan modelde 335 Nm‘lik tork değerinin var olduğunu görüyoruz. Toyota’nın burada yer verdiği önemli destekten de bahsetmek gerekiyor. Yaşanabilecek herhangi bir güç kesintisini durumunda harici bir güç destek sistemini kullanan mühendisler, özel bir invertör üzerinden 9 kW’tan 235 kW’a kadar iletim sağlanabileceğinin altını çiziyor. Konsept versiyonuyla tek seferde 200 kilometre menzil kat edebildiğini bildiğimiz Sora’nın üretim bandından sonra dahil olacağı testlerdeki sonuçları merak ediliyor.

Paylaş