TP-Link, bugün gerçekleştirdiği basın etkinliğinde akıllı ev cihazlarını tanıttı. TP-Link’in yeni Ülke Müdürü Ryan Yang, basın toplantısında TP-Link’in dünya pazarındaki konumu ve yeni hedeflerini basın mensuplarıyla paylaştı. 2016 yılının TP-Link için önemli bir yıl olduğunu belirten Yang, “Bu yıl TP-Link’in 20’inci yılı. 1996 yılında iki kardeş tarafından kurulan şirketimiz, yirminci yılında kablosuz ağ pazarında yüzde 40’ın üzerinde bir pay ile liderliğini sürdürüyor.
IDC araştırmalarına göre tam 23 çeyrek dönemdir Wi-Fi pazarının dünya lideriyiz” dedi. 20’inci yılında TP-Link’in kendini yenilediğini vurgulayan Yang, önümüzdeki yıllara ilişkin yeni strateji ve hedeflerini de oluşturduklarını söyledi. “Ağ pazarındaki yirmi yıllık deneyimimizi, heyecan verici yeni alanlara uygulayacağız. Herkes için daha akıllı, daha basit bir yaşam sağlayan ürünler geliştireceğiz” diyen Yang, bu yeni alanların akıllı ev, akıllı telefon ve akıllı aksesuar olduğunu açıkladı.
TP-Link Ülke Müdür Yardımcısı Ali Dinçer ise basın toplantısında ilk olarak Türkiye Wi-Fi pazarındaki durumları hakkında bilgi verdi. 2016 yılında Türkiye’de ilk kez iki milyon adet satış barajını aştıklarını açıklayan Dinçer, henüz yıl bitmeden satış adetlerinin geçen yıla göre yüzde 70 arttığını söyledi. Türkiye pazarında beş farklı operatör/servis sağlayıcıya ürün temin ettiklerini söyleyen Dinçer, “Yaşanan ekonomik sorunlar nedeniyle daralan pazarda yaptığımız özel projeler ile büyümeyi başardık. Son yıllarda hep 1 milyonun üzerinde olan satış adedimizi, bu projeler sayesinde iki milyonun üzerine çıkardık” dedi.
Bugüne kadar Türkiye’de satılan TP-Link ürün adedinin 11 milyonu geçtiğini açıklayan Dinçer, “Ağ pazarında bizimle birlikte müthiş bir değişim yaşandı. Kaliteli ve uygun fiyatlı ürünlerle bu pazara yön verdik. Şimdi yepyeni pazarlara giriyoruz ve aynı ürün stratejisi ile bu pazarlarda da söz sahibi olmayı hedefliyoruz” dedi. Akıllı ev pazarının Türkiye’de henüz dar bir hedef kitleye sahip olduğunu vurgulayan Dinçer, “Öncelikli görevimizin akıllı ev pazarını oluşturmak olduğunu düşünüyorum. Bu ürünlerin neden kullanılması gerektiği konusunda bilgilendirme çalışmaları yaparak işe koyulacağız. Buna paralel olarak da sağlıklı bir pazar oluşması ve büyümesi için çabalayacağız. Ağ pazarındaki deneyimimiz ve güvenilirliğimiz bize bu pazarda da önderlik edecek” dedi.
Akıllı ev çözümlerinde ilk olarak akıllı priz modellerini satışa sunduklarını söyleyen Dinçer, akıllı prizlerin ardından 2017’nin ilk aylarında akıllı ampulleri de satışa sunacaklarını açıkladı.