Türkiye’nin en büyük alışveriş platformlarından Trendyol, ulaştığı değerlenme ile Türkiye’nin ilk decacorn’u oldu. İşte detaylar;
Konu hakkında Trendyol tarafından yapılan açıklama tam olarak şöyle:
“Türkiye’nin ilk “decacorn”u olarak, ülkemizi global arenada temsil etmekten mutluluk ve gurur duyuyoruz. Bu başarı için, bize gönülden bağlı 30 milyondan fazla müşterimize, yüzbinlerce satıcımıza ve ilk günden bu yana tutkuyla çalışan ekibimize yürekten teşekkürler!”
Burada direkt olarak bir rakam verilmiyor ancak Trendyol firmasının değerini tam 16.5 milyar dolara çıkardığı aktarılıyor. Bu açıdan şirket “decacorn” tanımına sahip ilk Türk teknoloji şirketi olmayı da başarıyor.
Decacorn, tam olarak 10 milyar dolar değerlenme üstüne çıkan şirketlere deniliyor. Elbette bu oldukça büyük bir rakam ve firmanın geleceği için büyük atılımlara işaret ediyor.
Türkiye’nin ilk "decacorn"u olarak, ülkemizi global arenada temsil etmekten mutluluk ve gurur duyuyoruz. Bu başarı için, bize gönülden bağlı 30 milyondan fazla müşterimize, yüzbinlerce satıcımıza ve ilk günden bu yana tutkuyla çalışan ekibimize yürekten teşekkürler! pic.twitter.com/dCZ37RPROU
— Trendyol (@Trendyol) August 9, 2021
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Trendyol bu değerlenmeye nasıl ulaştı?
Çünkü platform Türkiye’de inanılmaz yüksek oranda kullanılıyor. Güncel bir araştırmaya göre Türkiye’de en çok kullanılan alışveriş sitesi Trendyol. Şirket, paylaşılan verilere göre Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 27’sini elinde bulunduruyor.
İkinci sırada yer alan Hepsiburada yüzde 17’lik bir pazar payına sahip. Üçüncü sırada yüzde 9 pazar payı ile N11, dördüncü sırada ise yüzde 4 pazar payı ile Gittigidiyor yer alıyor. Listenin devamında ise karşımıza, Migros, Boyner, Lc Waikiki ve global alışveriş devi Amazon çıkıyor.