Son dönemlerde ciddi oranda artış gösteren yetkisiz ekspertiz noktaları, otomobil alacaklar için mağduriyetler yaşamasına neden oluyor.
Sıfır kilometre araçlarda yaşanan artışlarla birlikte kullanıcıların her geçen gün daha fazla tercih ettiği ikinci el otomobil pazarında kullanıcıları önemli aşamalar bekliyor. Bir otomobilin karar aşamasındaki en önemli noktalardan olan ekspertiz süreci, ilginin artmasıyla birlikte daha fazla gündeme gelmeye başladı. Kurumsal satıcılar için artık garanti niteliğinde gelişmeleri de beraberinde getiren süreçle ilgili önemli uyarılar yapıldı. Sektörün önemli temsilcilerinden birisi olan Pilot Garage, TSE belgesi olmayan ekspertiz noktaları konusunda sürücülere temkinli olmalarını ifade ediyor. Yetkisiz oto ekspertiz noktalarının son 5 yılda dramatik şekilde arttığına, sahte ekspertiz belgesi nedeniyle mağdur sayısının her geçen gün yükseldiğine dikkat çekti.
Türkiye’de binlerce oto ekspertiz firmasından sadece ortalama 10 kurumsal markanın TSE belgesi almaya hak kazandığını söyleyen Cihan Emre, hava yastığı patlayan ya da şasi işlemi olan, hatta iki araçla birleştirme gerçekleştirilen ikinci el araçların bilinçli olarak yanlış ölçümle hasarsız gibi gösterildiğini ve sahte raporla tüketicilerin dolandırıldığını ifade etti. Sektör dışı birçok kişinin gerekli eğitim ve yeterlilik belgelerini almadan oto ekspertiz noktası açtığını da belirten Emre, yatırım bedelini düşük tutmak için kalitesiz ölçüm makineleri ve eğitimsiz personel çalıştırdıklarını söyledi.
Oto ekspertiz şirketlerinin araç ticaretinde, alıcı ve satıcı arasında tarafsız ve bağımsız bir şekilde terazi görevini üstlenmesi gerektiğine önemle dikkat çeken Emre; “TSE Belgesi ve HYB Belgesi almak için eğitime ve ölçüm makinelerine ciddi bir yatırım yapılması gerekiyor. Yatırım maliyetinden feragat eden bu yapıdaki firmaların verdiği raporlar, hukuki açıdan hiçbir geçerliliğe sahip değil. Bu yüzden araç satın alacak tüketicilerin ilk önceliği TSE Belgesi’nin ibrazı olmalı.
Opel Corsa çarpışma testi