Özlem FİDANCI
Philips Türkiye
Genel Müdürü
LOG Ocak 2008
Philips güncel yenilikler ile insanların yaşamlarını iyileştirmeye odaklı bir ‘Sağlık ve İyi Yaşam’ şirketidir. Sağlık bakım, aydınlatma ve yaşam tarzı alanlarında dünya lideri olan Philips, tüketiciyi her şeyin merkezine koyarak ‘Sense and Simplicity’ marka vaadiyle teknoloji ve tasarımı insan odaklı çözümler ile bütünleştirmektedir. Philips global olarak kalp sağlığı, akut bakım ve evde sağlık bakımı, enerji tasarruflu aydınlatma çözümleri ve yeni aydınlatma uygulamaları ile, erkek tıraş ve bakım ürünleri, taşınabilir eğlence araçları, ütüler, kahve makinaları ve ağız sağlığı ürünleri gibi kişisel sağlık ve bakım amaçlı yaşam tarzı ürünlerinde pazar lideridir. Bunlara ek olarak Türkiye’de ayrıca müzik aksesuarları, kulaklıklar, erkek saç-sakal bakımı, katı meyve sıkacağı, saç bakım ürünleri, torbasız süpürgelerde de pazar lideridir.
REKABETE GÖRE FARKIMIZ
Philips marka vaadi olan ‘Sense and Simplicity’ ile rakiplere göre farkını ortaya koymaktadır. Bu vaadimiz tüketiciye sunduğumuz her ürünün üç önemli dayanak noktasını işaret etmektedir: 1. Kullanımı kolay olan 2. Tüketici ihtiyaçları etrafında örülmüş, onlar için tasarlanmış 3. Her bakımdan varolan diğer çözümlere göre farklı ve üstün bir teknoloji ile donatılmış olan ürün ve hizmetleri hedefleyen bir marka vaadi ve kendini farklılaştıran dev bir marka: Philips.Sense and Simplicity marka sözümüzü en iyi temsil eden yaşam tarzı ürünleri arasında; Ambilight Flat TV’ler, Aurea Flat TV, Alu Katı meyve sıkacağı, Cool Skin Nivea for men nemlendiricili tıraş makinası, Ambisound ev sinema sistemi, amBX üç boyutlu oyun deneyimi, LivingColor, Wake-up Light benzeri ürünler sayılabilir. Bu ürünlerin birçoğu Türk tüketicisinin de beğensini kazanmıştır.
TÜKETİCİ İLİŞKİLERİMİZ
Philips olarak tüketici ile aramızda cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren kurulmuş ve hala devam eden çok sıcak bir ilişki vardır. Türk tüketicisi Philips markasını benimsemiş, sahiplenmiştir. Büyük şehirlerden Anadolu’daki en küçük yerleşim birimlerine kadar Philips sevilen, kullanılan ve takdir gören bir markadır. Ürünlerimizin kalitesi, dayanıklılığı ve marka sözümüze uygunluğu bu sağlam ilişkinin temelini oluşturur. Bize çok enteresan tüketici mektupları ulaşır. Örneğin; “Henüz yeni evlenmişken almış olduğumuz saç kurutma makinası, kızımızı büyüttü, evlendirdi, oğlumuz okuldan mezun oldu, o hala çalışıyor…” “Benim tıraş makinem 25 yıllık, hala çalışıyor, siz nasıl para kazanıyorsunuz” gibi. Bu tür bir tüketici takdiri gerçekten Philips’in arkasındaki en büyük güçlerden biridir.
HEDEFLERİMİZ
Marka sözümüze paralel olarak Türkiye’deki güçlü konumumuzu pekiştirmek, yaşam tarzı kategorisinde pazar liderliğimizi sürdürmek en büyük hedefimiz. Bu doğrultuda çalışmalarımızı devam ettireceğiz. Özellikle LCD Flat TV’lerda farkımızı ortaya koyarak Ambilight televizyonlarımızla hem izleme keyfini en üst seviyeye çıkarmayı, hem görsel zenginliği artırmayı planlıyoruz. Görüntüyü olduğundan daha büyük bir alana yayan, yayındaki duygu ve hareketi evinize getiren ve yalnızca Philips LCD televizyonlarda bulunan ambilight teknolojisi en büyük rekabet avantajımız. Bu sayede son aylarda bir önceki döneme göre pazar payımız önemli ölçüde artmaya devam ediyor. Bunun dışında erkeklerin günlük yaşam döngüsünün bir parçası olan tıraş olmayı, keyif haline getiren Cool Skin nemlendiricili tıraş makinası ile daha çok kişiye ulaşmayı planlıyoruz. Philips Tüketici Yaşam Tarzı ürünleri her yerde olmaya devam edecek. Bayanlar için de pratik ve cazip saç modelleri yaratmak artık çok daha kolay bir hale geliyor ve Philips olarak bu alanda çok başarılı. Türkiye’deki kadınlar görünümlerindeki radikal değişikliğe öncelikle saçlarıyla başlıyor. Avrupa trendlerine artık daha da yakın olan kadınların saçları için kullandığı bakım aletlerindeki çeşitlilik de gün geçtikçe artıyor. Saçlarını bu aletler sayesinde daha kolay şekle sokabilen kadınlar artık saçlarını daha çok seviyor. Bu pazardaki gelişime ayak uydurmayı ve ürünleriyle ön plana çıkmayı başaran Philips, kadınların trendi yakın takip etmesine yardımcı olacak yepyeni ürünlerle pazardaki yerini alıyor. Bu alandaki ilgiye duyarsız kalmayan Philips, saç kurutma makinelerinde yüzde 25’lik, saç şekillendiricilerinde ise yüzde 35’lik pazar payı ile lider marka konumunda yer alıyor. Philips saç bakım aletlerinin yanı sıra saç ile ilgili trendleri de yakından takip etmeye çalışıyor. ‘Moda show’ların vazgeçilmez ismi Andy Uffels ile son trendleri, etkili ve sağlıklı bir biçimde gerçekleştirebilecek çözümler üzerinde çalışıyor. Daha birçok üründe yenilikler ve yeni çözümler Türk tüketicisiyle buluşacak, Philips buluşturacak. Global ekonomilerdeki problemlere rağmen fırsatları görüyoruz ve başarıyı bu sayede yakalayacağız.