Ekran kartı Nvidia yazılımsal ve donanımsal sürprizlerine devam ediyor. Bugün de tüm RTX GPU’ları kapsayan DLSS 3.5 duyuruldu.
Nvidia imzalı DLSS 3’ün kare hızlarını inanılmaz artıran “Frame Generation” özelliği, teknik gereksinimler nedeniyle sadece RTX40 serisi ekran kartlarına destek verirken, DLSS 3.5 ile gelen yeni özellik RTX20 ve RTX30 serisi ekran kartlarını da destekliyor. Bugün tanıtılan 3.5’in temelinde yapay zeka destekli Ray Reconstruction tekniği yer alıyor. Bu teknik elbette çok kompleks bir temele sahip ancak özetle “Ray Tracing” yani “Işın İzleme” kalitesi ile performansını ciddi oranda artırabiliyor. Ancak bu teknoloji ile özellikle bir sonraki seviye olan “Path Tracing” tarafına odaklanılıyor. Tam Ray Tracing olarak da geçen Path Tracing, daha da gerçekçi yansımalar, ışık oyunları ve gölgeler sunuyor. Yapılan açıklamaya göre DLSS şu anda ışın izleme temelli bir sahnedeki her aydınlatma geçişinde, eksik pikselleri doldurmak için elle ayarlanmış denoiser’lar kullanıyor. DLSS 3.5 ile beraber bu altyapı için özel bir yapay zeka ağını devreye alan Nvidia, bu sayede hem performansı hem de kaliteyi artırıyor. DLSS 3.5’i DLSS 3’e göre beş kat daha fazla veri kullanarak eğittiklerini söyleyen Nvidia, teknolojinin oyun firmaları tarafından desteklenmesi gerektiğini belirtiyor, sürece dahil olacak ilk yapımlar arasında Cyberpunk 2077 Phantom Liberty, RTX’li Portal ve Alan Wake 2 yer alıyor. DLSS 3.5 için çıkış önümüzdeki aylarda yapılacak, yüksek ihtimalle kullanım 2024’te artacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
NVIDIA Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Matt Wuebbling: “DLSS 3.5’deki ışın yapılandırma eklentisi ile birlikte, tamamen gerçek zamanlı olarak işlenen ışıklandırma, oyunlarda foto-gerçekçi grafiklere doğru attığımız önemli bir adım. Bu hedefleri, Cyberpunk 2077’nin RT Overdrive Modu, RTX destekli Minecraft ve RTX Destekli Portal gibi oyunlarla başardık. NVIDIA DLSS 3.5’teki ışın yapılandırmanın eklenmesiyle, geliştiriciler, yaratmış oldukları dünyaları yapay zekanın yardımıyla hayallerin ötesinde yüksek bir görüntü kalitesine ulaştırma imkanına sahip olacaklar.”
CD PROJEKT RED Sanat Yönetiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı, Global Sanat Direktörü Jakub Knapik: “DLSS 3.5 ‘in yapay zeka işleme gücüyle desteklenen akıllı teknolojisi sayesinde, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty’nin en yeni konumu Dogtown’ı daha keskin görüntüler, daha doğru aydınlatma ve mümkün olan en yüksek kare hızlarıyla en iyi şekilde deneyimleyebilirsiniz.”
Baş Grafik Programcısı, Remedy Entertainment Tatu Aalto: “DLSS 3.5’teki yeni ışın yapılandırma özelliği, tamamen ışın izlemeli dünyamızı her zamankinden daha güzel hale getiriyor ve Alan Wake 2’nin hikayesini daha da derinleştiriyor”
D5 Render Başkan Yardımcısı, Pazarlama Başkanı, Jessie Huang: “DLSS ışın yapılandırmanın D5 Render ile entegrasyonu, DLSS süper çözünürlükl ve kare oluşturmanın ardından NVIDIA ile yaptığımız üçüncü teknik işbirliğini işaret ediyor ve D5 Render’ın gerçek zamanlı işleme yeteneklerinin görüntü kalitesini daha da artırıyor. Gelecekte NVIDIA ile daha fazlasını keşfetmek için sabırsızlanıyoruz.”