Tüm teknik detayları ve radikal değişimleriyle 2018 Peugeot 508 resmiyet kazandı
İki gündür sızıntılarıyla gündemi meşgul eden 2018 Peugeot 508, nihayet resmi kaynaklar üzerinden merak edilen tüm noktalarıyla sahneye çıkıyor.
İç ve dış tasarımından gelen tatminkar sızıntıların ardından 2018 Peugeot 508‘in geride çok fazla eksik kısmı kalmamıştı. Bu zamana kadar teknik olarak herhangi bir detayın bulunmadığı araç nihayet Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde resmi kaynaklardan gelen tanıtımla birlikte eksik noktalarını da tamamlamış bir şekilde bugün karşımızda. Yerini aldığı jenerasyona oranla sadece tasarımıyla değil coupe formuna bürünen gövdesiyle de farklı olan 2018 model 508, ağırlık ve sunulan kullanım alanında da önemli iyileştirmeleri barındırıyor. Sözü fazla uzatmadan merak edilen son detayları da sizlerle paylaşmaya başlayalım.
Ufalarak büyümek
Bir önceki jenerasyona göre 70 kilogram daha hafif olduğu açıklanan yeni 508’in ebat kısmında ise görünüme paralel değişimler var. Audi A5 Sportback ile hemen hemen aynı ebatlara sahip olan ve uzunluğu 80 milimetre kısaltılarak 4.750 milimetreye çekilen araç 1.403 milimetre yüksekliğe ve 2.793 milimetre aks mesafesine sahip. Bagaj hacmi konusunda ufak da olsa iyileştirmenin gözlemlendiği modeldeki değer 473 litreden 487 litreye çıkartılmış durumda. Koltukların pasif hale getirilmesiyle birlikte buradaki kullanım alanının 1.537 litreye kadar artış gösterebildiğini de belirtmeden geçmeyelim. Ebatsal olarak genel itibarıyla küçülmeye gittiğini gördüğümüz yeni 508, Peugeot’ya göre bunun getirisi olarak daha yüksek manevra kabiliyeti sunuyor.
İçerisinde ailenin büyük üyelerinde kullanılan son nesil i-Cockpit ile birlikte gelen 2018 Peugeot 508, 8:3 formatında 10 inç büyüklüğünde kapasitif dokunmatik ekran ve 12,3 inç büyüklüğünde yüksek çözünürlüklü yükseltilmiş gösterge paneli olmak üzere, üç temel yapı elemanını bünyesinde barındırıyor. Altı farklı ekran moduyla kişiselleştirme imkanı sunan yükseltilmiş gösterge paneli direksiyonun hemen üzerinde konumlandırılıyor ve sürüş ile ilgili tüm bilgileri sürücünün görüş alanında olacak şekilde gösteriyor. Active donanım seviyesinde 8 inç büyüklüğünde bir ekran sunulurken Allure ve daha üst donanım seviyelerinde 10 inç büyüklüğünde daha büyük bir HD ekran entegre ediliyor.
Yeni Peugeot 508’de ayrıca “Boost” ve “Relax” olmak üzere kişiselleştirmeye uygun iki farklı ambiyansıyla i-Cockpit® Amplify özelliği sunuluyor. Bu donanım; ortam aydınlatma yoğunluğunu ve ekran rengi ayarları, müzik ambiyans ayarları, işitme ve çok nokta masaj özelliği ile dokunma duyularını harekete geçiriyor. i-Cockpit® Amplify aynı zamanda ECO, Sport, Comfort ve Normal olmak üzere dört sürüş modu seçimi üzerinden aracın sürüş stiline de müdahale etme imkanı tanıyor. Sistem, motor tepkileri dışında elektrikli süspansiyonla donatılan araçlarda, süspansiyon sertliğine de müdahale ediyor.
Elektronik destek asistanı kısmında da beklediğimiz gibi zengin parçalarla donatılan 508’de segmentinde bir ilk olan gece görüş sistemi, gece
sürüşlerinde de 140 km/s hıza kadar yayaları ve bisikletlileri algılayan yeni nesil Otomatik Acil Durum Freni, çarpışma uyarısı, aktif şeritten çıkma uyarısı, sürücü yorgunluk uyarısı, otomatik far kontrolü, hız sınırı ve trafik ışıkları tanımlaması, şerit takip sistemi ve kör nokta uyarı sistemi gibi yardımcılar görev yapıyor. Sürüş güvenliğine yönelik donanımlar dışında şehir içinde sürücünün hayatını kolaylaştıran 360° görüş açısına sahip park yardımcısı ve tespit ettiği park yerine direksiyon, gaz ve frene müdahale ederek kendi kendine park eden park asistanı gibi donanımlar da kullanıcıların yoğunlukla kullanacağı özellikler arasında.
Motor seçenekleri
Yeni jenerasyon 508’in tanıtımından önce motor bölümüyle ilgili genel beklentinin hibrit opsiyon üzerine yoğunlaştığını söyleyebiliriz. Nitekim Peugeot da bu beklentilere cevap vererek, hibrit 508’in bu yıl içerisinde aileye katılacağını ifade etti. Bunun dışında yeni nesil Euro 6.c normuna uyumlu dizel ve benzinli seçeneklerle kullanıcıların karşısına çıkacak olan araçta yeni üniteler karşımıza çıktı. Benzinli kısmında 180 ve 225 beygir güç üreten 1,6 litrelik makineye yer veren Peugeot, dizel cephesinde ise 1,5 ve 2.0 litrelik üniteler sunuyor. Dizel motorlar için açıklanan güç değerleri 130, 160 ve 180 beygir şeklinde sıralanırken şanzıman ayağında altı ileri manuel ve 8 ileri otomatik tercih edilebilecek. Fiyatıyla ilgili henüz resmi bir açıklamanın yapılmadığı yeni Peugeot 508 Eylül ayından itibaren global pazarlarda satışa sunulacak.