Turbonun pistteki izi: Ferrari 488 Challenge

05 Aralık 2016 21:30

Ferrari, Challange yarış serisinin 2017 sezonunda kullanılacak olan 488 Challange modelini düzenlenen etkinlikle görücüye çıkardı.

Ferrari, en yeni yarışçısını Daytona’da düzenlenen Finali Mondiali etkinliğinde gün yüzüne çıkardı. 2018 yılı itibarıyla 25. yılını kutlayacak olan Ferrari Challange yarış serisinde günümüze kadar 1.000’in üzerinde yarış düzenlenirken bir o kadar da yarışçı, organizasyon dahilinde yerini aldı. 458 Challange modelinin yerini alacak olan 488 Challange her zaman olduğu gibi Ferrari’nin sportif genlerinin en güncel hali olarak karşımıza çıkıyor. Ferrari’nin yaptığı gerek mekanik gerek aerodinamik geliştirmelerle birlikte 488 Challange gelişmiş sürüş teknolojisin pilotuna sunmaya hazır olarak karşımızda duruyor.

Geliştirilmiş çekiş kontrolü

Aracın performans değerleriyle birlikte altyapıda yer alan elektronik sistemlerde bu gücün yola aktarılmasında ve bu aktarım sırasında kayıpların yaşanmaması büyük rol üstleniyor. Ferrari’nin patentini aldığı kontrol sistemi SSC (Slip Slip Control) ilk kez bir Challange modeli olarak 488 Challange’da yer alıyor. SSC ile birlikte elektronik diferansiyel ve çekiş kontrol sistemi de 488 Challange bünyesinde yer alan elektronik destek üniteleri arasında yer alıyor. Model dahilinde yer verilen F1 tipi DCT şanzımanda aracın yarış karakteristiğinde kayıpsız yola aktarılmasını sağlıyor. Geçiş aralığı konusunda fazlasıyla tatmin edici olan bu şanzımanla birlikte 488 Challange dördüncü vitese sadece altı saniyede erişebiliyor.

Daha fazla aerodinami

Aracın genel hatlarına baktığımızda pist şartlarını sağlayan aeorodinamik parçalar ilk gözümüze çarpan elemanlarla birlikte Ferrari ekibi aracın yere basma kuvvetinde iyileşme sağlayan tasarıma yer verdiğini görüyoruz. Ferrari ekibi aracın ön radyatör kısmını yeniden tasarlayan Ferrari, bu sayede hava akımının daha dengeli dağılımını sağlıyor. Bununla birlikte ön ve arka tampon kitinde de 458 Challange’a göre ciddi geliştirmeler yer alıyor. Arka taraftaysa göze ilk çarpan değişiklik büyük kanat. Bu tasarımı 2016 Dünya Dayanıklılık Şampiyonası birincisi 488 GTE‘den de hatırlamamız mümkün. Tüm bu geliştirmelerle birlikte 488 Challange, 458 Challange’a göre yüzde 9 oranında daha az yakıt tüketimi değerine sahip.

Usta eli

488 Challange’ın dışarıdan bizlere mücevher gibi gösterilen motoru 660 beygir güç üretiyor. Performans motorları arasında 2016 Yılın Motoru ödülüne layık görülen 3.9 litrelik V8 motora twinTurbo takviyesi yapan Ferrari ekibi standart 488 GTB modelinde yer verilen motor üzerinde yaptığı geliştirmelerle birlikte aracın tasarımsal performansının motora yansımasını sağlamış. Ferrari 488 Challange, Ferrari Challange serisine yeni bir boyut getirirken 458 Challange EVO ile elde edilen rekorun kırılmasında pilotların en büyük yardımcısı olacak.

Paylaş