Turhost, kısa süre önce dikkat çeken bir .COM domain kampanyası başlattıklarını duyurdu. İşte kampanya hakkında bilinmesi gereken her şey;
Otorite ve güven imajı yayan com uzantısı, sektörün en yaşlısı olmasına ve .cafe, .tech gibi yeni nesil uzantılara rağmen popülerliğinden hiçbir şey kaybetmiyor.
En çok tescil ettirilmek istenen, en avantajlı alan adı uzantısı olan .com için çok sık kampanya ve indirimler söz konusu olmuyor. Güçlü sunucu donanımları ve kaliteli hosting hizmeti ile tanınan Turhost tarafından 10 Mart’ta başlatılan .com kampanyası bu nedenle anlamlı ve önemli bir fırsat.
Web sitelerinin adresi olarak bilinen alan adları (Domain), site adı ile TLD denen com, net, gov gibi uzantılardan oluşuyor. Aslında sitenizin adına karar vermek domain belirlemenin sadece ilk aşaması. Sitenizin adresi için domain uzantılarından hangisini kullanacağınıza da karar vermeniz gerek. Zamanla web sitelerinin adreslerinin; kişilerin kimlikleri ve işletmelerin markasıyla özdeşleşmesi, sonradan değiştirilmesinin bazı sıkıntılara sebep olması anlamına geliyor. Bu nedenle doğru domaini seçmek, web sitesi kurarken araştırmalar yapmayı gerektiren önemli ve özenli bir adım olarak görülmeli.
Dünya’daki web sitelerinin % 48’inde kullanılan com uzantısından sonra en çok kullanılan uzantı %5.2 ile org. Peki bu büyük farkın sebebi ne? Com neden bu kadar popüler? Facebook.com, google.com, apple.com gibi dev isimlerin .com uzantısında ısrar etmesi tesadüf olabilir mi?
– Site adreslerine resmiyet ve prestij kazandırmak ve kullanıcılarda güven uyandırmak aslında com uzantısının en büyük artısı.
-Amacı kullanıcılara en alakalı içeriği sunmak olan Google’da bir sitenin üst sıralarda listelenmesi için 200’den fazla kriter olduğu biliniyor. Com uzantısının da bunlardan biri olup olmadığına dair tartışmalar sürüyor.
SEO uzmanlarına göre uzantının etkisi; Google’da üst sıralarda listelenmeye değil kullanıcı etkileşimleriyle ilgili. Yani daha güvenilir bulduğu için insanlar, com uzantısına sahip siteleri, .net veya .info gibi uzantılara sahip sitelerden daha çok tıklamayı tercih ediyor.
Bu nedenle com, sıralamayı doğrudan değil ama dolaylı olarak etkiliyor!
-Com’un yarattığı profesyonellik algısının sitenizi amatörlükten uzaklaştırdığı da su götürmez bir gerçek.
-Popülerliği nedeni ile aşinalık yaratması com içeren site adreslerinin kolay hatırlanmasında etkili.
-Ayrıca .istanbul, .pizza gibi uzantılarda olduğu gibi sınırlandırılmamış anlamı nedeniyle com’u boş bir tuval olarak düşünebilirsiniz. Her tür site için yaygın olarak kullanılmasının altında yatan en büyük nedenlerden biri de bu.
-Dahası, ilerde satılmak için tescil ettirilen alan adlarının, bugüne kadar bu amaçla satılan en pahalı alan adı olan 49.7 Milyon $’lık Carinsurance.com’da olduğu gibi .com ile bitmesi öneriliyor.
Dev isimlerin küresel projeler için com uzantısına sahip olmak istemesi de işte tüm bu nedenlerden ötürü anlamlı!
2014’te ortaya çıkan ve bir çırpıda sitelerin amacını özetleyen .media, .tv, .club, .tech, .ist, .istanbul, .xyz, .online, .store, .tech, .cafe gibi yeni nesil uzantılar .com ile rekabet edebilir mi bunu zaman gösterecek. Ancak uzmanlara göre alan adı alırken com uzantısı ile biten versiyonu alamıyorsanız; marka, otorite ve güven konularının üstesinden gelmek için ilginç fikirler ya da çarpıcı isimler bulmanızda yarar var.