Ford Otosan ile Çinli Jiangling Motors Corporation Limited’ı bir araya getiren proje kısa süre sonra satışa sunulacak.
Ford Otosan’ın Çinli Jiangling Motors Corporation (JMC) Limited Şirketi ile imzaladığı motor teknolojisi, şasi ve kabin üretim lisans anlaşmalarının ardından JMC markası altında üretimine başlanan ve Türk mühendislerinin geliştirme sürecinde önemli bir rol üstlendiği JMC HT isimli kamyonlar Çin’de yollara çıkmaya hazırlanıyor. Ford Otosan teknolojisiyle geliştirilen Ecotorq motorlara sahip JMC HT modeli, tamamı Ford Otosan’ın Çin’de görevlendirdiği Türk mühendislerin katkılarıyla üretilerek kullanıcılara sunulacak. Yapılan anlaşma doğrultusunda FTürk mühendisliğinin ürünü Ecotorq motoruna kamyonların seri üretime geçişi için verilen tarihse Ekim 2017.
Jiangling Motors Corporation Limited içerisinde ayrı bir departman olan
JMC Heavy Duty Vehicle Co. Limited ile imzalanan teknoloji lisans anlaşması doğrultusunda Ford Otosan ilk olarak,
2013 yılında fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu Ecotorq motorlarının, JMC markalı araçlarda kullanılmak üzere Çin’de üretilmesine izin vermiş ve sürecin başlangıcı yapılmıştı. Projeyle ilgili açıklamalarda bulunan
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün: “
Bugün dünyanın en büyük kamyon pazarı Çin’de ve fikri mülkiyet haklarına sahip olduğumuz, Ecotorq motorlu JMC HT kamyonlar burada yollara çıkmaya hazırlanıyor. Nisan ayında Şanghay’da yapılan Autoshow fuarında JMC tarafından ‘hero – kahraman’ sıfatıyla tanıtılan ve dikkatleri üzerine çeken kamyonumuz, 2017 yılının son aylarında pazara sunuluyor olacak. Türkiye’de lisanslanan Ecotorq motorlarının ve mühendislerimizin emeğiyle üretilen kamyonlarımızın dünya çapındaki bu başarısı, Ford Otosan ve Türkiye otomotiv sektörü adına önemli bir dönüm noktasıdır. JMC ile gerçekleştirdiğimiz lisans anlaşması, Türkiye’de bu büyüklükte gerçekleştirilen ilk lisans anlaşması niteliğinde. Dolayısıyla Ecotorq motorlu kamyonlar, sürdürülebilir büyümemiz için stratejik bir ürün olarak önemini koruyor ve Ford Otosan’ın ağır ticari araç segmentinde dünyaya açılan kapısı rolünü üstleniyor. Bugün, Ford Otosan olarak Avrupa’daki en önemli ticari araç üreticisiyiz. Hem araç hem de motor konusunda tasarım ve mühendislik çalışmalarını gerçekleştiren Ford’un en büyük 3 Ar-Ge merkezinden biriyiz. Ford Otosan olarak, sadece Türkiye’ye değil, Avrupa ve Kuzey Amerika dahil potansiyel ihracat pazarlarının tamamına rekabetçi ürünler sunabilmek için tüm mühendislik gücüyle, ileri ve yeni teknolojiler üzerinde çalışıyoruz. Ford Otosan’ın global arenadaki yeri ve global mühendislik gücü ile Türkiye ekonomisine ve otomotiv sektörüne katma değer sağlamaktan gurur duyuyoruz.” diyerek önümüzdeki yıllarda diğer pazarlar için de girişimde bulunacaklarının sinyallerini verdi.