Turkcell, 2018 yılının 3.çeyrek finansal sonuçlarını kamuoyuna duyurdu. Turkcell, yılın üçüncü çeyreğinde önemli bir başarıya imza attı.
Şirket, yılın üçüncü çeyreğinde gelirlerini yüzde 26,1 artırarak 5,8 milyar TL ile bugüne kadar bir çeyrekte elde edilen en yüksek gelire ulaştı. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla FAVÖK yüzde 46,6 artışla 2,4 milyar TL oldu. Bu sonuçlarla Turkcell Grup’un yılın ilk dokuz ayındaki büyüme oranı yüzde 20,8 olurken, toplam gelirleri ise 15,7 milyar TL’ye ulaştı. Turkcell Grup’un ilk 9 aydaki net karı ise 1,2 milyar TL oldu.
Turkcell’in yılın 3. çeyreğinde elde ettiği finansal ve operasyonel sonuçlar hakkında değerlendirme yapan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “İlk dokuz ayda gerçekleşen güçlü performansımızı esas alarak, 2018 yılı için gelir büyümesi ve FAVÖK marjı hedeflerimizi sırasıyla, yüzde 20-22 ve yüzde 39-41 olarak yukarı yönlü güncelliyoruz” dedi. Turkcell’in daima verimliliği ön planda tutarak yatırımlarını sürdürdüğünün altını çizen Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Turkcell Grubu olarak son 3,5 yılda oluşturduğumuz iş modeli, 2018 yılının üçüncü çeyreğinde de makroekonomik dengelerin zorlu testinden başarıyla geçti. Son çeyrekte elde ettiğimiz sonuçlar sadece Turkcell’in değil Türkiye’nin gücünü göstermesi açısından da çok önemli. Günün 1440 dakikasının her birinde müşterilerimiz için değer yaratma hedefiyle sunduğumuz dijital servislerimizin indirme sayısı 130 milyona ulaştı. 4.5G’li müşterilerimizin aylık ortalama veri kullanımı bu çeyrekte 7 GB olarak gerçekleşti. Güçlü operasyonel performansımız ihtiyatlı finansal risk yönetimiyle birleşince dünya ekonomilerinde gözlemlediğimiz olumsuz etkilere rağmen hem gelirde hem de FAVÖK’te büyüme ivmemiz devam etti. Gelirde tüm zamanların rekorunu kırdık. Bu tablo güçlü iş modelimizle istikrarlı büyümemizi sürdüreceğimizin kanıtı. Bu nedenle Turkcell olarak hedeflerimizi yukarı çektik.”
Turkcell’in dijital müzik platformu fizy üzerinden bu çeyrekte 36 canlı konser yayınlandı; görme engelliler için “voice over” desteği hayata geçirildi. Kendi sınıfında açık ara en çok tercih edilen müzik platformu fizy’nin indirilme sayısı ise 19,2 milyona ulaştı; aynı dönemde dinlenen şarkı sayısı günde ortalama 7,8 milyonu geçti.
Türkiye’nin en çok takip edilen ve yabancı dergilerle içeriği zenginleşen dijital yayın platformu Dergilik’te yılın ilk 9 ayında toplam 43 milyon dergi ve gazete okundu; platformun kullanıcı sayısı 13 milyona ulaştı. Bir yıl önce lansmanı gerçekleşen Türkiye’nin arama motoru Yaani de büyümesini sürdürüyor. Bugüne kadar 6,5 milyon kez indirilen Yaani üzerinde günde ortalama 1,8 milyon arama gerçekleştiriliyor.
Ticari başarılarının yanı sıra Turkcell, Türkiye’nin çocukları ve gençlerine, diğer bir ifadeyle geleceğine yatırım yapmaya da devam ediyor. Şirketin yenilikçi işe alım programı GNÇYTNK kapsamında, 232 yeni üniversite mezunu gence Turkcell kapıları açılıyor.
Yine çocukları siber risklere karşı bilinçlendirmek ve onları dijital dünyanın güçlü bireyleri olarak yetiştirmek konusunu geçen yıl gündemine alan Turkcell, “DQ Institute – Dijital Zeka Enstitüsü” ile önemli bir işbirliği gerçekleştirdi. DQ Institute’ın uygulamaları, Eylül ayında Dünya Ekonomik Forumu (WEF) işbirliğiyle, OECD ve IEEE tarafından dijital okuryazarlık ve yetenekler alanında dünya standardı olarak belirlendi. Turkcell bu değerli çalışmayı önümüzdeki aylarda Türkiye’de uygulamak için çalışmalarını sürdürüyor.
Honor Magic 2 için ortaya çıkan video