Mercedes tarihinin en güçlü dizel ve sınıfının en tutumlu sekiz silindirli motorunu barındıran yeni seri, tanıtımından beş ay sonra Türkiye’de satışa sunuldu.
Tanıtım etkinliği geçtiğimiz nisan ayında Şanghay Otomobil Fuarı kapsamında gerçekleştirilen yeni Mercedes S-Serisi‘nin temmuz ayında kademeli olarak başlayan satışlarında sıra Türkiye’ye geldi. Dış ve iç yapısında makyaj niteliğinde değişimler geçiren 2018 model yıllı S-Serisi‘nin ürün gamına eklenen yeni motor seçenekleri genel olarak öne çıkan parça olarak nitelendirilebilir. Mercedes’in binek sınıfta tepe noktasını temsil eden S-Serisi, sahip olduğu elektronik destek üniteleriyle de bizleri teknolojik olarak bir adım ileride karşılıyor. Bu ay itibariyle Mercedes noktalarındaki yerini alan S-Serisi’nin fiyatından önce öne çıkan noktalarını ve motor özelliklerini kısaca hatırlayalım.
Mercedes’in Intelligent Drive adıyla yürüttüğü otonom sürüşe giden yolda her geçen gün elini güçlendiren S-Serisi’nde bu ekosistem içerisinde oldukça zengin elemanlar yer alıyor. Aktif takip yardımcısı ve aktif direksiyon yardımcısıyla viraj veya kavşak öncesinde seyir hızını otomatik olarak ayarlayabilen yeni S-Serisinde, aktif şerit değiştirme, acil durum fren yardımı, aktif park yardımcısı, dar park alanı veya garajlarda otomobilin manevralarını akıllı telefon üzerinden araç dışındayken yönetme imkânı sunan araç dışından park asistanı gibi parçalar fark yaratıyor. Kokpit bölümünde 64 farklı ambiyans aydınlatma seçeneği sunulan S-Serisi’nin 12,3 inç büyüklüğünde yüksek çözünürlüklü iki ekranı da tamamen yenilenen donanımlar arasında. S-Serisi’nde dünyada bir ilk olarak sürüş sırasında masaj ve sağlık sistemi sunuluyor. Opsiyonel olarak sununulan bu seçenekte sürüş sırasında masaj, müzik, araç içi sıcaklık ve ambiyans aydınlatması gibi sistemler sürücünün ruh halini analiz ederek araç içerisini uygun duruma getiriyor.
Dizel, benzinli ve hibrit teknolojisine sahip motor seçenekleriyle kullanıcılarla buluşan S-Serisi’nde, bu seçenekler arasında Mercedes tarihinin en güçlü dizeli de kendisine yer buluyor. S 560 4MATIC ve Mercedes-Maybach S 560 4MATIC modellerinde sunulan yeni V8 silindirli çift turbo beslemeli motor 469 beygir ve 700 Nm ile yerini aldığı V8 motor ile kıyaslandığında ortalama yüzde 10 daha az yakıt tüketerek dünyanın en tutumlu V8 silindirli benzinli motoru olarak öne çıkıyor. Modern teknolojinin nimetlerinden yararlanan yeni V8 motorda güç gereksiniminin olmadığı sürüş koşullarında subap kontrol sistemi CAMTRONIC sekiz silindirin dördünü kapatarak devreden çıkartıyor ve böylece yakıt tüketimini önemli oranda düşürüyor. Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ modelinde ise üstün performansı çok daha düşük yakıt tüketimi değerleriyle elde etmek üzere önceki nesildeki 5,5 litre hacimli V8 motor, yerini silindir kapatma özelliğine sahip AMG imzalı 4,0 litre hacimli V8 silindirli çift turbo beslemeli motora bırakıyor. Yeni motor çok daha düşük olan hacmine karşın 612 beygir güç üretirken, karma koşullarda yakıt tüketimi 8,9 lt/100 kilometre olarak paylaşılıyor. Mercedes-Benz tarihinin en güçlü dizel otomobil motoru ise S 400 d 4MATIC versiyonunda kullanıma sunuluyor. Yeni sıralı altı silindirli turbo beslemeli dizel motor 340 beygir güç ve 700 Nm tork üretirken, karma koşullarda yakıt tüketimi 5,6 lt/100 km olarak gerçekleşiyor. Ailenin hibrit versiyonundaysa sıralı altı silindirli içten yanmalı motorla birlikte elektrik motoru kullanılıyor. 13.3 kWh’lık bataryanın konumlandırıldığı bu versiyonun elektrik modunda 50 kilometrelik menzil değeri sunduğunu da hatırlatalım. Yenilenen Mercedes-Benz S-Serisi 853.300 TL’den başlayan fiyatlarla alıcılarını bekliyor olacak.