Hyundai Avrupa’nın başındaki isim olan Michael Cole, i10, i20 ve i30 gibi kompakt segmentteki modellerin geleceği hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Elektrifikasyon odağında dönüşüm sürecinin sancılarını yaşayan otomotiv dünyasında, özellikle Avrupa odağında adeta bir kumar oynanıyor. Avrupa Komisyonu’nun 2035 yılında her türlü içten yanmalı motora yasak getirme üzerine bir süredir yürüttüğü çalışmalar, Almanya ve İtalya gibi önemli ülkeler tarafından şimdilik veto edilmiş durumda. Nihai karar için biraz daha beklememizi gerektiren bu süreçte, üreticilerin kendi içerisindeki yelpazelerini radikal şekilde değiştirme adımlarında ise bir kesinti beklenmiyor. Türkiye’de üretim yapan önemli isimlerden biri olan Hyundai de, halihazırda satışta olan i10, i20 ve i30 gibi modeller için bir süredir merak edilen kararla ilgili ilk net bilgileri paylaştı. Özellike A segment araç üretiminin emisyon standartlarının da getirisi olarak kârlılık odağında çıkmaza girdiği günümüz dinamiklerine rağmen, Güney Koreli üreticinin bu yöndeki varlığından vazgeçmeyeceği netlik kazandı. Özellikle Türkiye’de üretilen i10 ve i20’yi önümüzdeki sürecin giriş seviyesi elektriklileri olarak işaret eden markayla birlikte, İzmit’teki fabrikanın dönüşümü için de dolaylı mesajlar vermiş oldu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hyundai, kompakt segmente kullanıcılarını kaybetmek istemiyor
Süreçle ilgili markanın yaklaşımı hakkında ilk bilgiler, Avrupa Sorumlusu Michael Cole’dan geldi. Kompakt segmentte yer alan tüm modellerin kendileri için hala önemli bir parça olduğunu net bir şekilde ifade eden Cole; “Bugünün dinamikleri odağında konuşursak, i10, i20 ve i30’un hala gelecek jenerasyona geçiş niteliğiyle birlikte planlarımız dahilinde olduğunu söyleyebilirim. Günün sonunda, elimizde tam olarak ne var ona bakacağız. Tabi ki bu üç modelin gerçekten neye dönüşeceği, bugünden konuşabileceğim bir konu değil. Ben hala Kona’nın altında yer alacak segmentler için ciddi bir pazar olduğuna inananlardadım. Şimdilik bahsettiğim her şey düşünce aşamasında ve uzun dönem planlarımız içerisinde yer alıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bunun için gerçekten oturup ciddi şekilde düşünmemiz gerekiyor. i10, i10 ve i30 özelinde hepsi için bir kullanıcı kitlesi olduğunu söyleyebiliriz. Halihazırda böyle bir kitle varken, biz hiçbir şekilde kullanıcılarımızı kaybetmeyi istemeyiz. Şunu düşünelim; Bu kitle için elektrifikasyon ne anlama geliyor, nasıl görünüyor? Bunun bizim cephemizdeki cevabı, kesinlikle Ioniq 5 veya Kona olmak zoruna değil. Bu sebeple Kona’nın altındaki dinamikleri de düşünmemiz gerekiyor. Gelecekte, kompakt segment elektrikli araçları çok daha erişilebilir şekile sunmak mümkün olacaktır. Burada aylık üyelik sistemiyle sunulacak hizmetlerin de yardımcı olacağına inanıyorum. Tabiki bu benim kişisel görüşüm. Marka olarak alınmış bir kara veya bakış açısı değil.” ifadelerine yer verdi.