Türkiye’de batarya üretimi için önemli bir hamle gerçekleştiren Ford, kısa sürede Avrupa odaklı iddialı bir ürün gamı kurmak istiyor.
Bir süredir elektrikli otomobil geleceğiyle ilgili kendi içerisinde şekillendirme hamleleriyle gündemde olan Ford, nihayet geniş çaplı planlama niteliğinde duyurularını gerçekleştirdi. Otosan’ın da hayati nitelikte konumlandırıldığı bu planlamayla birlikte Amerikalı üreticinin Avrupa odaklı elektrik hazırlığı netlik kazanıyor. Planlama kapsamında 2035 yılı itibarıyla tamamen elektrikli modeller satmaya hazırlandığını duyuran Ford, bu tarihe kadar üretim ve lojistik gibi diğer operasyonel süreçle için de karbon nötre gidiş odağında yapılanmaya gidiyor. Ticari araç odağında marka için hayati bir konum olan Türkiye de tahmin ettiğimiz gibi dönüşümden nasibini alacak. Amerika ile birlikte Türkiye’de üretilen elektrikli Transit modelleri için bataryaların üretileceği “Gigafactory” yatırımının da buraya yapılması planlanıyor. Türkiye için ilk niteliği taşıyan bu devasa kapasiteli batarya tesisi yatırımı, önümüzdeki süreçte diğer markaların adımları için de referans niteliğinde.
Ford elektrikli otomobil
Halihazırda ürün gamında bulundurduğu Fiesta, Focus ve Puma gibi önemli isimlerin tamamen elektrikli olarak yollarına devam edeceği de bugünkü duyuruyla birlikte netlik kazandı. Ford Avrupa CEO’su Stuart Rowley tarafından teyit edilen bilgilerde, 2023 yılı için yeni bir modelin lanse edileceğine yönelik detaylar dikkat çekiyor. Gerçekleştirilen ortaklık kapsamında bataryası ve altyapısı (MEB) Volkswagen’den gelecek olan modelin kompakt crossover nitelikleri taşıması bekleniyor. Eğer bir değişiklik yapılmaz ise bu tamamen yeni aracın üretimi Köln’de gerçekleştirilecek.
Amerikalı üretici kısa süre önce elektrikli ve içten yanmalı modellerini tamamen ayırma konusunda önemli bir adımı hayata geçirdi. Geçtiğimiz süreçte elektrik özelinde gelişimin yürütülmesi için “Edison Takımı” adını verdiği bir departmanı hayata geçiren Ford, bu kez ürün gamını iki farklı çatıya bölüyor. Elektrikli araçların gelişim süreci için “Model E” adı verilen departman faaliyetlere başlayacak. Bu yeni oluşum araçların altyapı elemanlarının yanında bağlanılabilirlik gibi teknolojik taraftaki yeni çözümleri üzerine de yoğunlaşacak. “Ford Blue” çatısı altında faaliyet gösterecek ekip ise hibrit ve diğer tüm içten yanmalı motora sahip araçlar odağındaki geliştirmeleri kendi çerçevesinde yürütecek. CEO Jim Farley, bu adımın araçların ilerleme sürecinde daha hızlı karar mekanizmasıyla yola aktarılma konusunda faydalı olacağına inandıklarını aktarmıştı.