Son zamanlarda dizilerden maçlara, eğlence programlarından belgesellere kadar yayınlanan birçok programı televizyon yerine kanalların kendi internet sitelerinden takip etmeye başladık. Hal böyle olunca televizyon kanallarına video altyapı hizmeti sunan Medianova, internet kanallarının nabzını tuttu ve ortaya oldukça ilginç sonuçlar çıktı.
Medianova’nın verilerine göre, televizyon kanallarının internet sitelerinde en çok izlenen videolarda ilk sırada yüzde 66,9 ile diziler bulunuyor. Dizilerin ardından en çok izlenen diğer programlar ise yüzde 22,6 ile yarışma, yüzde 7,2 ile spor ve yüzde 3,2 ile eğlence programları olarak sıralanıyor.
Medya şirketinin verileri, izlenen içerikten ziyade izlenme saatleri konusunda oldukça şaşırtıcı sonuçlar sunuyor. Buna göre çalışma saatleri içinde izlenme rakamlarının en yüksek olduğu zaman aralığı 16.00-17.00 saatleri arası olarak kaydedilmiş durumda. Bunun sebebinin ise mesai saatlerinin sonuna yaklaşılırken birçok çalışanın daha rahat hareket ettiği ve başta dizi olmak üzere çeşitli programları izlemek için televizyon kanallarının internet sitelerinde zaman geçirdiği belirtiliyor.
Veriler, “Prime time” olarak adlandırılan 20:00-23:59 saatleri arasında ise en yüksek izlenme oranlarına 21:00-22:00 arasında ulaşıldığını gösteriyor. Gün bazında bakıldığında, yine başta diziler olmak üzere, en çok video izlenen günün yüzde 18,8 ile salı olduğunu görüyoruz. Çarşamba ve cuma günleri de yüzde 15’in üzerinde oranları ile dikkat çekerken; cumartesi yüzde 9,8 ile en düşük orana sahip gün olarak karşımıza çıkıyor.