Türkiye kumandayı değiştiriyor; Netflix ve çevrim içi yayın servislerinin yükselişi

09 Haziran 2019 10:00

Türkiye’nin Netflix ve BluTV gibi çevrim içi yayın servislerini izleme alışkanlıklarına dair yapılan araştırmaya göre, her 10 kişiden 9’u çevrim içi içerik üreten platformlarını tercih etme sebebinin içerik zenginliği ve güvenilirlik olduğunu söylüyor.

Türkiye’de Netflix, BluTV ve Puhutv gibi çevrim içi platformlara olan ilgi günden güne artmaya devam ediyor. Bu ilgi değişimini araştıran İstanbul Ekonomi Araştırma‘ları, konuya dair çarpıcı sonuçlar elde etti. Yapılan bu araştırmanın anketine toplamda 2 bin 262 kişi katılarak, çevrim içi televizyon platformlarındaki izlenme alışkanlıklarını ortaya koyuyor. Ankete göre, katılanların yüzde 49,9’u internet televizyonlarından haftada 8 saatten fazla yabancı içerik izliyor.

Çevrim içi platformlardaki izlenme sayısını tam olarak ölçmek pek mümkün değil. Platformlar tercihlerine göre yapımların izlenmelerini abone sayısı ya da izlenme saati olarak açıklayabiliyor. Ancak aynı abonelik üzerinde birden fazla kişi içeriğe ulaşabileceği için bu sonuçların daha yüksek olabileceğini belirtelim. Örneğin, yakın zamanda final sezonu yayınlanan Game of Thrones’un Türkiye’de toplamda 1 milyon 91 bin saat izlendiği açıklandı. Bunun yanı sıra bir Netflix yapımı olan La Case de Papel de milyonlarca izleyiciye ulaşarak önemli bir başarıya imza attı. Dizi aynı zamanda çevrim içi araştırma şirketi DORinsight, ‘Yılın En’leri araştırmasına göre, en iyi dizi de seçildi. İnsanların bu denli çevrim içi platformlara kaymış olmasının en büyük nedeni geleneksel televizyon dizilerinin izleyiciyi bu denli doyuramaması olarak gösteriliyor.

Yeni televizyon alışkanlığı: Netflix

Araştırmaya katılanların yüzde 55’i Türkiye’deki ücretli çevrim içi yayın servislerinin artmasını istiyor. Bunun en büyük nedenleri arasında Türkiye’deki geleneksel televizyon dizilerinin süresinin çok uzun olması ve özgün içerik üretilmemesi olarak gösterilebilir. Çevrim içi servisler özgün içerik çeşitliliğine katkıda bulunsa da Türkiye’deki servislerin sayısının kısıtlı olması kullanıcı tarafındaki talebin artmasına sebep oluyor.

Araştırmaya katılanların yüzde 93,3’ü çevrim içi yayın servislerini tercih etme sebeplerini “içerik zenginliği”, “ istediği zaman izleyebilme” ve “reklam olmaması” gibi başlıklar altında açıklıyor. Zira geleneksel televizyon dizilerinin reklam sayısı ve uzunluğu oldukça fazla ve izleyiciler zamanlarını reklam izleyerek harcamak istemiyor.

Netflix’in 2019 ilk çeyrek verilerine göre, geçen yılın aynı döneminde abone sayısı 125 milyon olan platformun bu yıl 148 milyon aboneyi aştığı belirtiliyor. Türkiye’de de oldukça popüler olan platformun, resmi olmayan verilere göre Türkiye’de 65 bin civarı abonesi bulunuyor.

İlginizi çekebilir

Siyah Kristal: Direniş Çağı (The Dark Crystal: Age of Resistance) Fragmanı

Paylaş