reklamı kapat

POPÜLER

Sıfır otomobiller MTV TÜİK

Türkiye otomobil pazarında bir “tescil krizi” oluştu

Türkiye otomobil pazarında bir “tescil krizi” oluştu. Bunun arkasında AB güvenlik regülasyonunun uygulamaya girmesi yer alıyor.

Ekonomim’deki Aysel Yücel imzalı habere göre Türkiye’de şu anda binlerce kişi parasını ödediği aracı teslim alamıyor. AB’nin güvenlik regülasyonu GSR II’nin ulusal tip onayı olmayan ithal araçlar için 7 Temmuz’da devreye girmesi, otomotiv piyasasında bir tescil krizi yarattı. ARTES’te (Araç Tescil ve Sicil Sistemi) oluşan teknik sorunlar nedeniyle satılan araçlar sisteme girilemiyor ve sahiplerine teslim edilemiyor. Sektör yetkilileri, GSR II geçişinde markalara, geçen yıl yaptıkları satışın yüzde 10’u kadar muafiyet tanındığını, bu muaf araçların tescilinde sorun yaşandığını belirtti. Verilen bilgiye göre, bakanlık şasi bazında liste ile başvurulmasını ve sisteme kaydedilmesini istiyor. Nissan, Renault, Dacia, Fiat, Peugeot, Opel ve Citroen bayiliğini yapan Gülan Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gülan, bu konuda hem bayilerin hem de tüketicinin mağduriyet yaşadığını belirtiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Konuyla ilgili EKONOMİ gazetesine konuşan Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) yöneticileri, sistemdeki sorunu anlamak ve çözülmesini sağlamak için bugün Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yetkilileriyle görüşme yapacaklarını belirterek, “Bakanlık distribütörlerden GSR I kotasındaki araçların tüm bilgilerini aldı. Sonrasında TSE’nin de dahil olduğu bir süreç var. Bu bilgilerin ARTES sistemine girilmesi gerekiyor. Fakat şu anda bilgilerin sistemde tanımlanması noktasında bir sıkıntı yaşandığını görüyoruz. Buradaki sorunun kaynağını öğrenmek için OYDER olarak yarın Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Otomotiv Sanayi Daire Başkanlığı yetkilileri ile görüşeceğiz.” açıklamasını yapmış. Bu konuda araç sahipleri bir süredir X üzerinden seslerini duyurmaya çalışıyordu:

Otomobildeki tescil krizi yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli