Otomobil Üreticileri Birliği ve OECD verilerinin değerlendirme kapsamında alındığı sonuçlar Türkiye için pek iç açıcı değerleri içermiyor.
Türkiye’nin bir süredir gündeminden düşmeyen motorlu taşıtlar vergisindeki arap saçına dönen durum maalesef halen netlik kazanmış değil. İlk adımda yüzde 40 olarak açıklanan ve gelen tepkilerin ardından düzenleme kapsamında geri çekilen vergiyle ilgili son olarak gün içerisinde Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek “yakında açıklanacak” söyleminde bulundu. Sosyal medyanın da gündeminde olan süreç içerisinde haliyle diğer ülkelerle olan vergi düzey karşılaştırmaları da merak edilmeye başlamıştı. Otomobil bazlı olarak, Otomobil Üreticileri Birliği ve OECD verilerinin derlendiği son incelemede Türkiye ve Danimarka’nın vergi şampiyonu olduğu saptandı. Bu da halihazırda can sıkıcı olan durumu daha da kötü hale getirmeye fazlasıyla yetiyor.
Yapılan açıklamada Türkiye’nin otomobilden alınan vergi oranında bugüne dek gerisinde yer aldığı Danimarka’yı yakalayarak tüm dünyada birinciliğe ortak olduğunun altı çizilirken, geçtiğimiz Kasım ayında en yüksek vergi oranının yüzde 206,8’e çıktığı ifade edildi. Sürekli Türkiye’nin bir adım ilerisinde olan Danimarka’da bu oran yüzde 212’ye gerilemiş ve Türkiye’nin önünde gibi görünse de teşvik oranları hesaplandığında Türkiye’nin gerisinde kalmış durumda. Yayınlanan çarpıcı rakamlar arasında Türkiye ve dünyada farklı kriterlere göre şekillenen vergilerin son 12 yıl içerisinde yüzde 86,3 artış göstermesi ve 100.000 TL’lik sıfır km bir aracın vergi ve diğer masraflarla beraber 290.000 TL’ye kadar çıkabilmesi de yer alıyor. Öte yandan dünyada çevreciliği ile ön plana çıkan Norveç, araç vergilerinde Türkiye’den daha yüksek vergi alan tek ülke konumunda oldu fakat motor hacmi, karbondioksit gibi farklı kategoriler baz alınarak sıralama yapıldığında Türkiye’nin Norveç’in de önüne geçtiği saptandı.