Türkiye otomobil pazarına aktarıldığı kadarıyla bir Çinli daha geliyor, yeni gündeme getirilen firma Hozon Neta oluyor.
Türkiye otomobil pazarına son yıllarda çok sayıda Çinli firma giriş yaptı. Özellikle geçtiğimiz dönemde yaşanan otomobil kıtlığı nedeniyle Türkiye’ye getirilen Çinli firmalar, ciddi satış rakamlarına ulaştı ve yeni nesil elektrikli araçlarıyla gelecekte daha da iddialı olacaklar gibi görünüyor. Bugün bu konuda ses getiren ise yukarıda da dediğimiz gibi Hozon Neta oldu. Bahadir Bektaş tarafından burada aktarıldığı kadarıyla 2022 yılında 150 bin adet elektrikli araç satışına ulaşarak Dünya çapındaki elektrikli araç üreticileri arasında kendine ilk 10’da yer bulan Hozon Neta, 2024 yılında gireceği Avrupa pazarından önce Türkiye’ye giriş yapıyor. Markanın kompakt SUV modeli Neta U’nun (Tasarımı üstte) Çinli CATL tarafından hazırlanan bataryasıyla şehir içinde 420 kilometre menzil sunduğu ve 30 dakikada yüzde 30’dan yüzde 80’e şarj edilebildiği açıklanıyor. Araçta aynı zamanda farklı elektronik cihazları şarj etmeye yarayan V2L fonksiyonu, tek pedal sürüş modu, 8 inçlik iki ayrı dokunmatik ekran da yer alıyor. Söylendiği kadarıyla Neta U’nun ardından gelecek Neta GT modeli ise 0’dan 100 km/s hıza sadece 3,7 saniyede çıkan bir elektrikli coupe modeli olarak 2024 yılının ilk çeyreğinde ülkemizde satışa sunulacak. Aynı dönemde B-SUV segmentindeki Neta AYA’nın da ülkemizde olması planlanıyor.
Markanın L4+ otonom sürüş desteği ve 21 hoparlörlü ses sistemiyle donatılan sedan modeli Neta S ise 2025 yılında ürün gamına dahil olacak. Bu modelin 0’dan 100 km/s hızlanma verisi ise sadece 3,9 saniye olarak belirtiliyor. Türkiye’de ve küresel pazarlarda birçok tüketici Çinli araçlardan yedek parça endişesi nedeniyle uzak duruyor. Bu endişe doğru ve gerçek bir endişe ve alımlar öncesinde satış sonrası desteği mutlaka çok iyi araştırılması gerekiyor.