İnternet kullanımını inceleyen Kaspersky Lab, yayınladığı son raporda çocukların okulda değilken internet kullanımını özetliyor. Çocuklar YouTube ve benzeri servislerde daha fazla vakit geçiriyor.
2018 Haziran – Ağustos dönemi arasında Kaspersky Lab tarafından hazırlanan raporda bu süreçte Windows PC’ler ve Mac’lerden ziyaret edilen internet siteleri ile Android ve iOS cihazlardan yapılan aramalara ilişkin anonim istatistikler yer alıyor. Bu istatistikler aracılığıyla çocuklar internet üzerindeki davranışları ölçülebiliyor. İstatistiklerin Ebeveyn Kontrolü modülü açık olan Kaspersky Lab amiral gemisi ürünleri ve çocukları internette korumak için kurulan Kaspersky Safe Kids servisinden elde edildiği kaydediliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Türkiye istatistikleri
Elde edilen bulgular ışığında Türkiye’deki çocukların internet alışkanlıkları globalle örtüşüyor. Sosyal medyada vakit geçirmek yerine video içerik izlemeyi ve müzik dinlemeyi daha çok tercih eden çocuklar multimedya alanına ağırlık veriyor. Araştırmaya göre çocukların en çok vakit geçirdiği platform ise YouTube. Ünlü YouTuber PewDiePie ise bu alanda globalde öncü isim olarak görünüyor. Çocukların ayrıca Netflix kullanımının da dikkate değer olduğu kaydediliyor.
Müzik tüketiminde ise çocuklar arasında en popüler müzik türünün rap olduğunu belirten Kaspersky Lab; raporunda bu yaz bir saldırıda öldürülen ünlü rap müzik sanatçısı XXXTentacion’ın ölümü hakkında çok fazla arama yapıldığının altını çiziyor. Hatırlarsanız o dönem XXXTentacion’ın şarkıları çevrim içi müzik yayın platformlarında da fazlasıyla dinlenmişti. Rapor çocukların XXXTentacion’ı diğer tüm sanatçılardan fazla dinlediğini gösteriyor.
Bir diğer ilginç istatistik ise oyun alanında sunuldu. Dünya genelinde çocukların Fortnite’a yönelmeye başladığı, oyunun PUBG’yi tahtından ettiği belirtiliyor. Aynı zamanda çocukların BBC, CNN ve BuzzFeed gibi sitelerin de bulunduğu haber sitelerini daha sık ziyaret etmeye başladığı da not düşülmüş. Çocukların yetişkinlere yönelik içerik barındıran siteleri de sıkça arattığı ancak ebeveyn kontrolü sunan araçlar sayesinde bunların engellenebildiği belirtiliyor. Türkiye için çocukların yetişkinlere yönelik içerik aratma oranı ise yüzde 0,24 olarak kaydedilmiş. Yayınlanan raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.