2022 yılında önemli modellerle elektrik pazarında vites artırmaya hazırlanan MG, geçtiğimiz yıl yakaladığı büyüme ile beklentileri artırıyor.
Çin merkezli SAIC bünyesinde yakaladığı yükselişle birlikte, 2019 yılında Avrupa’ya yeniden çıkarma yapan MG, aradan geçen kısa zaman diliminde önemli bir yol kat etti. Covid19’un zorlu etkilerine rağmen kısa sürede 15 ülkede 400 MG deneyim noktasını hayata geçiren bu yeni oluşumu, 2021 yılı başında ise Doğan Trend Otomotiv üzerinden Türkiye’de de görmeye başladık. Avrupa’ya dönüşteki elektrik önceliğini, Türkiye ilk sunduğu modeli elektrikli olarak ortaya koyan MG’nin geçtiğimiz yılki büyüme karnesi dikkat çekiyor. Yıl içerisinde satış adetlerini rekor büyüme dereceleriyle paylaşan marka, elektrikli araç pazarındaki kendi segment derecelendirmesinde zirveye oynuyor.
2021 içerisinde ay bazlı olarak sıkça rekorlarla radarımıza takılan MG, son olarak Ekim 2021’de ilk kez bir ayda 8 bin adedi aşan Avrupa satışı bildirmişti. Bir önceki yıla göre yüzde 77 gibi marka için önemli bir büyümeye işaret eden bu rakamlarda, ZS EV ile birlikte hibrit EHS’nin de önemli payı var. 2022 yılı ise MG’nin payını artırma konusunda daha da iddialı olacağı bir dönem olarak kayıtlara geçecek. Merakla beklenen ve ürün gamının tamamından tasarımıyla ayrılan Marvel R ile birlikte MG5 de tam elektrikli nitelikleriyle pazara girecek önemli oyunculardan olacak. MG5’in dünyanın ilk elektrikli station wagon modeli olması da, bu tarafta bir arayış içerisinde olan kitleye sunulacak ciddi bir alternatif niteliği taşıyor.
Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan Doğan Trend Otomotiv Grubu CEO’su Kağan Dağtekin; “MG’nin elektrikli otomobildeki iddiası bizim sürdürülebilir mobilite vizyonumuzla tam olarak örtüşüyor. %100 elektrikli otomobilden e-motosiklete, e-bisikletten e-scooterlara geniş bir elektrikli ürün gamını aynı satış noktalarında tek çatı altında buluşturan ilk otomotiv şirketi olurken MG Electric markası altında pazara sunduğumuz yeni otomobillerimiz Türk tüketicisinin beğenisini kazandı. Doğan Grubu’nun güvencesini de arkamıza alarak kısa zamanda Avrupa’daki en iyi çıkış yapan ülkelerden biri olmayı başardık.
Avrupa’da 15 ülkede 400 noktada satılan MG’nin elektrikli araç payı en yüksek ülkesinin Türkiye olması bizi çok sevindirdi ve sonuçlar açıklanınca gurur duyduk. ZS EV modelimiz yılın ikinci yarısında yollara çıkmasına rağmen, elektrikli modeller arasında ilk 5’e girmeyi başardı ve satışta olduğu son 6 aya baktığımızda ise en çok tercih edilen ilk 3 elektrikli arasına girmeyi başardı. Ülkemize ilk adımı elektrikli modellerimizle attık. Yeni yıl hedefimiz ise Türkiye’deki İngiliz kökenli otomobil markalarının lideri olmak.” ifadelerine yer verdi.