Türkiye’de de satılan Volkswagen ID.7 versiyonuyla İtalya’da gerçekleştirilen resmi testte tek şarjla 941 km yol yapıldı.
Porsche’nin İtalya’daki Nardo tesisinde yapılan testte, 86 kWh batarya paketine sahip 282 beygirlik standart ID.7 Pro S modeliyle 9.2 kWh/100 km tüketim üzerinden 941 km kadar yol yapıldı. Resmi WLTP verisi 709 km olan ID.7 Pro S, 941 km’ye oldukça düşük bir ortalama hızda ulaştı. Yapılan açıklamaya göre teste, şehir içi kullanımına odaklanılarak ortalama hız 29 km/s seviyesinde tutuldu.
2 milyon 796 bin TL fiyat etiketi açıklanan Volkswagen ID.7 210 kW 286 PS Pro S için Volkswagen Türkiye şunları aktarmıştı: “Yaklaşık beş metre (4,96 metre) uzunluğuyla dikkat çeken, Volkswagen’in üst orta sınıfta yer alan ilk küresel elektrikli modeli ID.7, Pro S donanım seviyesiyle Volkswagen showroomlarında yerini aldı. Volkswagen’in bugüne kadar geliştirdiği en uzun menzilli elektrikli otomobil olan Volkswagen ID.7, markanın güçlü sedan mirasını, üst düzey teknolojiler ve elektrikli mobilite vizyonuyla birleştiriyor. ID.7, premium ekipmanları ve üst düzey sürüş dinamikleri ile hem konforlu bir aile aracı hem de adeta bir spor otomobil karakterine sahip. Ayrıca, iç mekânda premium malzeme kullanımı konusunda da oldukça cömert olan ID.7’de vegan ve sürdürülebilir materyaller, markanın geleceğe bakış açısını vurguluyor.
ID.7, Türkiye’de 210 kW (286 PS) güce ve arkadan itiş özelliğine sahip Pro S versiyonu ile müşterilerle buluşuyor. ID.7 Pro S, 86 kWh net batarya kapasitesine sahip olup, WLTP birleşik çevrimine göre 697 km elektrikli menzil sunuyor. Şehir içi kullanımda ise bu menzil 844 km’ye kadar çıkabiliyor. Ayrıca, ID.7, 11 kW’lık AC şarj cihazlarıyla şarj edilebileceği gibi, DC hızlı şarj istasyonlarında 200 kW’a varan maksimum şarj hızıyla oldukça hızlı enerji çekerek, yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 26 dakikada şarj edilebiliyor. Araç yoldayken şarj ve termal yönetim işlevi sayesinde bataryanın bir sonraki DC şarj durağından önce ideal şarj ısısına erişmesi sağlanarak, bu yüksek hızlı şarj işlemi için ön hazırlık yapılıyor. Bu özellik, kışın şarj sürelerini ciddi oranda azaltabiliyor.”