Türkiye’de özellikle pandemi ile online alışveriş patlama yaptı. Peki Türkiye’de en çok hangi alışveriş sitesi kullanılıyor?
T24’te yer alan habere göre HSBC bankasının küresel araştırma birimi Amerika’daki Nasdaq borsasında halka arz edilen E-ticaret şirketi Hepsiburada ile ilgili raporunda sektörün Türkiye’deki durumunu analiz etti.
Bu rapor üzerinden Türkiye’de en çok kullanılan alışveriş sitesi Hepsiburada değil Trendyol olarak çıktı. Trendyol, verilere göre Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 27’sini elinde bulunduruyor.
İkinci sırada yer alan Hepsiburada ise yüzde 17’lik bir pazar payına sahip. Üçüncü sırada yüzde 9 pazar payı ile N11, dördüncü sırada ise yüzde 4 pazar payı ile Gittigidiyor yer alıyor. Listenin devamında ise karşımıza, Migros, Boyner, Lc Waikiki ve global alışveriş devi Amazon çıkıyor.
Amazon henüz sadece yüzde 1’lik bir pazar payına sahip ve bu gerçekten ilginç görünüyor. Global dev henüz Türkiye pazarında beklendiği kadar öne çıkamıyor. HSBC, Türkiye’ye E-ticaret pazarının iki oyuncunun hakim olduğu ‘oligopolistik’ bir yapıya doğru gittiği yorumunu yapıyor.
Peki tüketiciler hangi ürünleri hangi alışveriş sitesi üzerinden alıyor? Görüldüğü kadarıyla giyim konusunda bir numaralı tercih Trendyol. Elektronik konusunda ise kişiler önceliği Hepsiburada‘ya veriyor.
Kozmetik, ev eşyası, kitap ve ofis ihtiyaçlarında da önceliğin Trendyol tarafında olduğu aktarılıyor. Amazon hesaplamalara göre özellik elektronik ve kitap konusunda belirli bir kitleyi kendisini tutuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Alışveriş sitesi konusunda rekabet önümüzdeki yıllarda daha da artabilir
Çünkü alana devamlı olarak yeni isimler katılıyor. Farklı kategoriler altında her hafta yeni bir satış sitesi faaliyete geçiyor.