reklamı kapat

POPÜLER

sosyal medya Sosyal medya yasası reklam yasağı

Türkiye’de Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube’a büyük para cezası

 - Güncelleme: 04 Kasım 2020 12:37

Türkiye’de sosyal medya konusunda artık yeni bir döneme geçilmiş durumda. İşte bu yeni dönemde ilk cezalar geldi.

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda kabul edilen “İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” ile Türkiye’de yeni bir sosyal medya düzenine geçildi. 1 Ekim’de yürürlüğe giren yasa ile Türkiye’de günlük erişimi bir milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcıları Türkiye’de temsilci bulundurmak zorunda kaldı.

Hayata geçen yasal sürenin sona ermesinin ardından Türkiye özelinde “temsilci bildiriminde bulunmayan” Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, YouTube ve TikTok gibi sosyal medya platformlarına 10 milyon lira ceza kesildi. Aktarıldığı kadarıyla 1 ay sonra bu ceza miktarı 30 milyon TL olacak. Daha sonra reklam vermek yasaklanacak, reklam yasağından üç ay sonra da bant genişliği azaltılacak.

Konuyla ilgili açıklama yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, “Kamuoyunda sosyal medya yasası olarak adlandırılan 7253 sayılı kanunda yapılan değişikliklerle Türkiye’de faaliyet gösteren ve günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yabancı kaynaklı şirketlere uymaları gereken bazı kurallar bildirilmişti. Yasal sürenin sona ermesinin ardından temsilci bildiriminde bulunmayan başta Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, Youtube ve Tiktok olmak üzere sosyal ağ sağlayıcılarına 10’ar milyon lira ceza kesildi,” dedi.

Yeni dönemde ilk cezalar Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, YouTube ve TikTok tarafına geldi

Süreçte belirlenen yükümlülükleri yerine getirmeyen sosyal ağ sağlayıcısının bant genişliği ceza olarak önce yüzde 50, daha sonra yüzde 95’e kadar daraltılacak. Düzenleme ile kurumlar yanında kişiler de sosyal ağ sağlayıcılarına içerik kaldırılması ya da erişim engellenmesi başvurusu yapabilecek ve sosyal medya şirketleri de bu başvurulara belirlenen saat içerisinde yanıt verilmek zorunda olacak.

Başvuruları yanıtsız bırakan ağ sağlayıcılara para cezası verilecek, hukuka aykırı olduğu mahkeme kararıyla saptanan içerikler sosyal ağ sağlayıcıya bildirilecek ve bildirime rağmen belli bir saat içinde gereğini yerine getirmeyen sosyal ağ sağlayıcılar doğan zararların karşılanmasından sorumlu olacak.

İlginizi Çekebilir

WhatsApp için getirilen yeni özellikler

İLGİLİ HABERLER