Kısa süre önce tam elektrik planını duyuran Lexus, halihazırdaki ürün gamıyla yakaladığı önemli büyümeyle geleceğe daha iddialı hazırlanıyor.
Toyota Grubu içerisinde yer alan Lexus, ana markanın küresel çapta yakaladığı başarıyı kendi segmentine de yansıtmayı başardı. Toyota’nın raporunda bu başarısına değinilen premium segment temsilcisinin 2021 yılı detaylı rakamları da kısa süre önce paylaşıldı. 2021 Ocak-Aralık ayı içerisinde bir önceki yıla göre yüzde 6 artış elde elde ettiğini gördüğümüz marka, globalde 760 binin üzerinde satış gerçekleştirerek önemli bir barajı geride bıraktı. Lexus, Türkiye’de de pazarın üzerinde büyüme göstererek satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 62 artırmış ve tüm zamanların en yüksek toplam satışına ulaşmıştı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Lexus en büyük payını Amerika pazarında yakaladı
Rapora bölgesel olarak baktığımızda Lexus’un en büyük pazarı yine Amerika üzerinden öne çıkıyor. Kuzey Amerika’da yüzde 12 artış ile 332 bin adet satış rakamı bildiren marka; Avrupa’da yüzde 2 artış ile 72 bin adet, Çin’de yüzde 1 artış ile rekor seviyede 227 bin adetlik satış gerçekleştirmiş görünüyor. Lexus kendi ülkesi olan Japonya pazarında 51 bin, Doğu Asya pazarında 30 bin ve Orta Doğu pazarında 28 bin adetlik satış elde edildi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Modeller bazında Lexus’un elektrik motorlu araçları önceki yıla göre yüzde 10 artarak 260 bin adetle rekor kırdı. Özellikle ES, RX ve UX hibrit modellerinin elde ettiği yüksek performans rekor adedin elde edilmesinde temeli oluşturuyor. RX SUV ürün gamı 221 bin adetle Lexus’un en çok satan modeli olurken onu 189 bin adet ile ES Sedan ürün gamı ve 145 bin adet ile NX SUV ürün gamı izledi. 2022 yılında yeni nesil Lexus’un ilk modeli olarak tanıtılan tamamen yeni NX’in pazara sunulmasıyla birlikte Lexus, istikrarlı büyümesine devam etmeyi hedefliyor. Lexus, 2030 yılında ise tüm segmentlere hitap eden geniş bir tam elektrikli ürün gamı sunarak global olarak 1 milyon adetlik yıllık satış hacmine ulaşmayı hedefliyor. Bu kapsamda Batı Avrupa, Kuzey Amerika ve Çin’de satışlarının tamamının tam elektrikli olması planlanıyor. Marka, 2035’e kadar global olarak satışlarının tamamının yüzde 100 elektrikli olması hedefine sahip.