Kısa süre önce tam elektrik planını duyuran Lexus, halihazırdaki ürün gamıyla yakaladığı önemli büyümeyle geleceğe daha iddialı hazırlanıyor.
Toyota Grubu içerisinde yer alan Lexus, ana markanın küresel çapta yakaladığı başarıyı kendi segmentine de yansıtmayı başardı. Toyota’nın raporunda bu başarısına değinilen premium segment temsilcisinin 2021 yılı detaylı rakamları da kısa süre önce paylaşıldı. 2021 Ocak-Aralık ayı içerisinde bir önceki yıla göre yüzde 6 artış elde elde ettiğini gördüğümüz marka, globalde 760 binin üzerinde satış gerçekleştirerek önemli bir barajı geride bıraktı. Lexus, Türkiye’de de pazarın üzerinde büyüme göstererek satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 62 artırmış ve tüm zamanların en yüksek toplam satışına ulaşmıştı.
Rapora bölgesel olarak baktığımızda Lexus’un en büyük pazarı yine Amerika üzerinden öne çıkıyor. Kuzey Amerika’da yüzde 12 artış ile 332 bin adet satış rakamı bildiren marka; Avrupa’da yüzde 2 artış ile 72 bin adet, Çin’de yüzde 1 artış ile rekor seviyede 227 bin adetlik satış gerçekleştirmiş görünüyor. Lexus kendi ülkesi olan Japonya pazarında 51 bin, Doğu Asya pazarında 30 bin ve Orta Doğu pazarında 28 bin adetlik satış elde edildi.