BYD SEAL U DM-i 15 Nisan itibarıyla Türkiye macerasına başladı ve 2 milyon TL’lik araç üç farklı sürüş moduyla geliyor.
“İki Dünya Bir Arada” mottosuna sahip olan “hibrit” BYD SEAL U DM-i, geçtiğimiz günlerde 2 milyon 90 bin TL‘lik bir lansmana özel başlangıç fiyatıyla Türkiye pazarına tanıtıldı. Genel olarak çok dikkat çeken araç, yüksek verimlilik odaklı bir temel üzerine kuruluyor ve burada yukarıda da dediğimiz gibi üç farklı sürüş modu sunuluyor. İlk mod “%100 Elektrikli Güç Modu” ve firma burada şunları aktarıyor: “Elektrikli Araç Modu’nda tekerlekler gücünü %100 elektrikli motordan alarak tamamen elektrikli bir sürüş deneyimi sunar. Bu sırada Xiaoyun Benzinli Motoru beklemede kalır. Regeneratif frenlemeyle enerji toplar ve menzili artırır.” İkinci mod “Paralel Hibrit Sürüş Modu” ve firma bu mod için şunları aktarıyor: “Tekerlekler hem elektrik motoru hem de Xiaoyun Benzinli Motoru tarafından çalıştırılır. Bu mod, otoyollarda sollama gibi durumlarda hızlı bir ivmelenme sağlayarak yüksek güç performansı sunar. Düşük batarya doluluğu değerinde yüksek hızlı bir seyir için tekerlekler %100 Xiaoyun Benzinli Motoru tarafından çalıştırılır, bu da ekonomik ve verimli güç kullanımı sağlayarak yakıt tüketimini azaltır.”
Sunulan üçüncü mod ise “Sıralı Hibrit Sürüş Modu”. Bu mod için firma şu açıklamayı yapıyor: “Batarya gücü, kullanıcı tarafından belirlenen batarya doluluğunun altına düştüğünde, benzinli motor, menzili uzatmak için otomatik olarak devreye girer. Xiaoyun Benzinli Motoru bataryayı şarj eden bir jeneratör görevi görürken tekerlekler elektrik motoru tarafından çalıştırılır, bu da hibrit sürüş (HEV) modunu menzili uzatmak için ideal bir seçenek haline getirir.” BYD SEAL U DM-i 145 kW elektrikli motor gücüne sahip, 18,3 kWsa kapasitesinde batarya taşıyor, bu batarya ile tamamen elektrikli olarak 80 km yol yapılabiliyor ve 1.5 litrelik dört silindirli benzinli motorla beraber toplam menzil 1.080 km’ye kadar ulaşabiliyor.