Türkiye’de sosyal medya

02 Haziran 2010 10:35

Hayatımıza girdiğinden beri sürekli evrim geçiren internet artık birçoğumuz için hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumda. Son dönemde yaşanan internet evrimi ise, internetten ziyade internet kullanıcısının geçirdiği bir evrim olarak nitelendirebilinir. Bilgiye kolay ulaşımdan ve bir iletişim kanalından ziyade internet, artık büyük bir sosyal paylaşım platformu haline geldi. Kullanıcılar kendi içeriklerini oluşturup paylaştıkları, sosyalleştikleri ve kendilerini rahat hissettikleri yapıları tercih ediyorlar. Dünya üzerindeki Facebook, Twitter, Flickr ve Linkedin gibi platformlara olan ilginin nedenini de buna bağlayabiliriz. Türkiye’nin gerçek anlamda internet ile tanışması 1990’lı yılların ikinci yarısına rastlıyor. Bu dönemde Türkiye’yi internet ile tanıştıran markaların hemen hepsi yukarıda bahsettiğimiz evrimleşme sürecine ayak uydurmadığından maalesef artık hayatımızda değil. Yine bu dönemde hayatımıza giren ve Türkiye’de ilk Türkçe e-posta ile bir çığır açan ve internetin ülkemizde evrimleşesine önayak olmuş Mynet, bugün 25 milyon tekil kullanıcı sayısı ile internet kullanıcılarının %75’inin tercih ettiği bir paylaşım platformu. Peki, Mynet’in gücü nereden geliyor? Neden bu kadar dinamik ve hızlı evrimleşen bir sektörde şirketler kaygan bir zemin üzerinde ayakta durmaya çalışırken Mynet büyümeye devam ediyor? Aslında cevap oldukça basit: Genç, dinamik, vizyon sahibi ve yenilikçi bir ekibe sahip olmak. Ekibin sinerjisi ve odaklandığı hizmet kalitesi kısaca şu ilkelere bağlı: Hızlı, güvenli, pratik, işlevsel, genç, takipçi ve takip ettiren, renkli, eğlenceli, meraklı ve merak uyandıran, gelişen, yenilikleri takip eden bir dünyanın kapısı olmak.

11 YILDIR LİDER PORTAL
Mynet, kullanıcıları öne çıkardığı için 11 yıldır lider portal olarak hizmet veriyor. Kullanıcılar, milyonlarca seçenek arasında Mynet platformu sayesinde, kendi sanal dünyasına ait tüm hizmetlere rahatlıkla ulaşabiliyor. Örnek vermek gerekirse, kullanıcılar Mynet ‘Eksenim’ sayfasında arkadaşlarının neler yaptığını ve sevdiğini takip etme ya da yeni arkadaşlıklar edinme imkanı bulurken, müzik servisi Kavun’da ise sevdiği parçaları veya arkadaşlarının paylaştığı müzik listelerini ücretsiz dinliyor. Ertesi gün akşam yemeği planlamak için şehir rehberi ‘Feşmekan’ sayesinde mekan tercihini, üstelik diğer kullanıcıların mekanlar hakkındaki yorumlarını da okuyarak, yapabiliyor. Dünyadan ve Türkiye’den finans, spor, siyaset haberlerini sıcağı sıcağına takip edebiliyor, her haber hakkında diğer kullanıcıların yorumlarını okuyarak, kendi yorumlarını diğer insanlarla paylaşabiliyor. Türkiye’nin en geniş oyun topluluğu ile birbirinden ilginç ve güncel yüzlerce oyun arasında keyifli vakit geçirirken, beğendiği videoları  da arkadaşları ile paylaşarak eğlencesine ortak ediyor. Vizyona giren filmlerden hangisini izleyeceğine kullanıcı yorumlarına bakarak ‘Sinema’ servisinde karar verebiliyor, filmi izledikten sonra kendi yorumunu paylaşabiliyor. Yaşam kategorisinde ise, global iş birlikleri sayesinde bayan ve erkek kullanıcılara dünyada milyonlarca kullanıcın tercih ettiği kaliteli içerikleri Türkçe olarak sunan Mynet’in; Askmen Türkiye (erkek), iVillage Türkiye (kadın), ve Cnet Türkiye (teknoloji) kanalları Türkiye’de yoğun ilgi görüyor. Mynet’e her girdiğinizde farklı, yeni bir şey keşfedebiliyor ve kendi dünyanızı yaratabiliyorsunuz. Bunların yanında Mynet’in sunduğu sınırsız e-posta ve ücretsiz POP3 desteği ile istediğiniz e-posta programını kullanarak cep telefonları ve dizüstü bilgisayarlarından tüm elektronik postalarınıza kolayca erişebiliyorsunuz. Ayrıca, yine Mynet’in sunduğu Ücretsiz Depo hizmetiyle 5 GB’a kadar dosyalarınızı güvenli bir şekilde saklayabilir ve dünyanın herhangi bir yerinden erişebilir ya da yüklediğiniz müzik, film ya da resimler içinden seçtiklerinizi istediğiniz arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.

“ORTAK PROJELER GELİŞTİRİYORUZ”
Mobil dünya hızla gelişiyor ve özellikle 3G teknolojisinin sağladığı olanaklar bizlere yeni kapılar açmaya devam ediyor. Özellikle Mynet iPhone uygulaması başta olmak üzere mobil servisler kullanıcılarımızın mobil dünyada da üst düzey bir deneyim sağlamalarına aracı oluyor. Peki, reklam veren açısından sosyal medya nasıl bir açılım sağlıyor? Online mecralarda yapılan reklam yatırımın geri dönüşümünün klasik mecralara göre çok daha yüksek olduğu artık geniş çevrelerce kabul edilirken, sosyal medya markalar ve reklam verenler tarafından da deneysel bir yöntem olarak kullanılmakta. İnsanlar kendi beğeni ve tercihleri doğrultusunda oluşturdukları sosyal ağları ile etkileşime geçerken, markalar da bu tercihlerin bir parçası olarak konumlanmaya çalışmakta. Bu noktada yapılan yatırımın geri dönüşünün maksimize edilmesi ve ekonomik değerin korunması için Mynet reklam verenler ile ortak projeler geliştiriyor. Tüm bunların yanı sıra Mynet, TUBİSAD nezdinde kurulan ilgili online ve dijital medya komisyonlarında da aktif  olarak yer alarak sektörün bilinçli büyümesi ve gelişmesine destek olmaya da devam ediyor.

Paylaş