Türkiye’de üretilecek; 2019 Toyota Corolla Sedan Hybrid hakkında bilmeniz gerekenler
Guangzhou Otomobil Fuarı’yla birlikte deniz aşırı pazarlardaki versiyonunu gördüğümüz 2019 Toyota Corolla Sedan, bizi daha çık Hybrid versiyonuyla ilgilendirecek.
Dünya prömiyeri Çin ve Amerika pazarında satışa sunulacak olan versiyonları üzerinden Çin’de gerçekleştirilen 2019 Toyota Corolla Sedan, özlediğimiz eski jenerasyonları ilk aşamada aklımıza getirmeyi başardı. Özellikle son jenerasyonlarıyla iyice “aile otomobili” formuna bürünerek sportiflikten bir hayli uzak karaktere bürünen model ailesinin son üyesi sedan olarak tercih edilmiş durumda. Hatcback ve station wagon ardından aileye dahil olan sedanla ilgili yapılan ilk tanıtım daha çık Avrupa pazarının dışındaki kullanıcıları ilgilendiriyordu. Lakin Toyota, Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu Avrupa pazarındaki temel hamlesi olan Hybrid için de kartlarını masaya sürmeyi ihmal etmiş değil. Tasarım itibarıyla ufak tefek çizgiler dışında dış pazardaki versiyona benzeyen hybrid, Corolla Sedan tarihinde de bir ilk olarak kullanıcılarla bululacak. Üretiminin Türkiye’de gerçekleştirileceği söylenen modelin kaputunun altındaysa bize çok fazla yabancı olmayan bir üniteyi göreceğiz.
Teknik özellikler
Resmi kaynaklardan gelen bilgilere baktığımızda Türkiye’de üretilen ilk hibrit otomobil olan Toyota C-HR‘dan tanıdığımız motor karşımıza çıkıyor. Kendi kendini şarj edebilir yapıda olan elektrik sisteminin kullanıldığı bu birliktelikte, içten yanmalı kısmı 1,8 litrelik motora emanet. 120 beygir gücünde olacağı açıklanan bu seçeneğin ortalama yakıt tüketim değeriyse 4,3 litre olarak teknik tabloya yansıyor. Kullanıcılar bunun dışında 130 beygir güç üreten 1,6 litrelik benzinli motoru da tercih edebilecek. Toyota’nın bu makine için paylaştığı tüketim değerininse 6,1 litre olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Güncellenen görüntü ve motorlarla birlikte bizleri sürüş dinamiği konusunda da yepyeni standartlara yükselmiş bir Corolla ailesi bekliyor. Kullanılan platformun bir getirisi olarak yüzde 60 daha iyi burulma direncine sahip olan yeni jenerasyonun aynı zamanda ağırlık merkezi de hissedilir oranda geliştirilmiş durumda. Gövde tiplerine bakılmaksızın tüm versiyonlarda ön ve arka bölümde bağımsız süspansiyon mimarisine yer verilmiş olması da bilinmesi gereken noktalar arasında. Geçtiğimiz günlerde Türkiye’ye giriş yapan yeni Ford Focus‘ta bunun sadece station wagon versiyonda standart olarak sunulduğunu da güncel bir örnek üzerinden kıyaslayabiliriz. Kablosuz akıllı telefon şarjı, 8 inçlik multimedya sistemi, 7 inçlik dijital sürücü ekranı, 10 inçlik head-up display, çarpışma önleme sistemleri, yaya ve bisiklet algılama, adaptif hız sabitleyici, direksiyon ve şerit asistanı gibi pek çok donanıma da sahip olacak 2019 Toyota Corolla Sedan’ın önümüzdeki yılın ilk çeyreği itibarıyla kendini göstermesini bekliyoruz.