Türkiye’deki “altıncı” Tesla Supercharger istasyonu açıldı. Model Y sahipleri bu duruma oldukça tepki gösteriyor.
Türkiye’de artık altı farklı lokasyonda Tesla Supercharger istasyonu yer alıyor. En son Ilgaz Çankırı’ya bir Supercharger istasyonu açan Tesla, tahmin edilebileceği üzere bu konuda çok ciddi eleştiri topluyor. Türkiye’de uzun zamandır yer almasına ve çok sayıda Model Y satmasına rağmen Supercharger sayısını artırma konusunda çok geride kaldığı düşünülen marka, garip şekilde birçok büyük şehirde dahi Supercharger istasyonu açabilmiş değil. Model Y sahipleri şu anda araçlarını büyük oranda diğer şirketlerin şarj istasyonlarıyla dolduruyor. Tesla bundan önce Actually Smart Summon (ASS) sistemiyle gündeme gelmişti. Çok uzun süre testleri yapılan ve kısa süre önce kullanıma sunulan Actually Smart Summon (ASS) sistemi, sürücülerin araçlarını dışarıdan kontrol etmesine imkan tanıyor. Bu sistem sayesinde uygun Model serisi araçlar otonom olarak sürücünün yanına gelebiliyor ya da sürücünün belirlediği farklı bir noktaya gidebiliyor. Araçları dar park alanlarından çıkarmak adına da kullanılabilen sistem, Tesla’nın akıllı telefon uygulaması üzerinden yönetiliyor. Araç sahiplerini genel olarak memnun edecek gibi görünen sistem, geçtiğimiz günlerde hemen aşağıdaki X paylaşımında görebileceğiniz video ile gündemde yer alıyor. Bu videoda sistemin sunduğu deneyim net olarak gözler önüne seriliyor.
Şirket son aylarda genelde yeni Model Y ile gündeme geliyor. Ortaya atılan son bilgilere göre yeni Tesla Model Y (Juniper) 2025’in ilk çeyreğinde gelebilir. Elbette planlar zaman içinde değişebilir, ancak yeni araç şu aşamada 2025’in sonuna kalmayacak gibi görünüyor. Peki araç için neler biliyoruz? “Juniper” kod adlı yeni Tesla Model Y, yeni Model 3 (Highland) modelinde de olduğu gibi göğüs bölümüne ve kapı içlerine yerleştirilecek şerit şeklinde LED ambiyans aydınlatmalara sahip olacak.
Temelde yeni Model 3 (Highland) üzerine kurulacak Juniper, yüzde 99 ihtimalle mevcut Model Y’nin çok önemli bir eksiğini de kapatacak. Yeni araçta hemen hemen kesin olarak ısıtmalı yanında terleme sorununu ortadan kaldıracak soğutmalı koltuklara yer verilmesi bekleniyor. Soğutmalı koltuğu yeni Model 3’te standart olarak sunan ve bu konuda sürücüleri çok memnun eden şirket, tahminlere göre yeni akustik camlarla Juniper’in ses yalıtımını da ciddi oranda yukarıya taşıyacak.
Yeni Tesla Model Y’nin direksiyon sistemi de değişecek. Yeni araçtan ilk olarak geleneksel sinyal kolu kaldırılacak. Bunun yerine yeni Model 3’teki gibi direksiyon üstüne konumlandırılacak sinyal butonları kullanılacak. Yeni modelde yine güncel Model 3’teki gibi aynanın yanındaki bölüme yerleştirilecek ufak kör nokta uyarı ışıkları da olacak. Juniper’de bir direksiyon arkası vites kolu kesinlikle olmayacak. İleri geri vites değişimi ana ekrandan ya da üstteki aydınlatma bölümüne konulacak dokunmatik butonlardan yapılacak. Araç kendisini emniyet kemeri çıkarıldığı zaman otomatik olarak park moduna alacak.
Merakla beklenen Juniper’in arka tarafına da bir ekran konumlandırılacak. Model 3’te de yer alan bu ortadaki ufak boyutlu ekrandan, arkadaki yolcular sürüş sırasında video izleyebilecek. Ses sisteminin de daha fazla hoparlör aracılığıyla iyileştirilmesi beklenen yeni Model Y, yine tek ya da çift motorlu versiyonlara sahip olacak. Juniper’in en önemli detayı yani menzili konusunda ise henüz net bir sızıntı yapılmış değil. Ancak arkadan itişli modelde 520 km civarında, çift motorlu “Long Range” sürümünde ise yaklaşık 630 km civarında bir menzil açıklanması bekleniyor. Yine çift motorlu “Performance” versiyonu ise yaklaşık 530 km civarında bir WLTP menzil verisine sahip olabilir.