Türkiye’deki Tesla Model Y teslimatlarında sorunlar sürüyor. Firmadan araç satın alan çok sayıda kişi durumdan hiç memnun değil.
Tesla, şu an Türkiye’de sadece Almanya’da üretilen Tesla Model Y için satış gerçekleştiriyor. Model Y’den şimdiye kadar çok sayıda satan firma, araçları tüketicilere ulaştırma konusunda ise sorunlar yaşatmaya devam ediyor. Burada en çok kızılan konulardan birisi, araç teslimatındaki sıralamanın bozuk ya da tüketicilerin tabiriyle “adaletsiz” olması. Şikayetvar üzerindeki şikayetler ve bazı diğer paylaşımlarda gördüğümüz kadarıyla firma, parasını ödeyen kullanıcılara araçları ödeme sırasına göre vermiyor. Bu çok kötü karşılanan konuda bir kullanıcı şikayetini şu şekilde dile getiriyor: “Tesla Türkiye benden tüm parasını aldığı Model Y aracı 33 gün geçmesine rağmen teslim etmedi. Üstelik ne zaman teslim edeceğini kesinlikle söylemiyor. Bir de dalga geçer gibi aplikasyon üzerinden tahmini olarak bir ay sonraya tarih veriyor ama her gün bir gün ileri atıyor. Yani o bir ay hiç kısalmıyor. Bu arada benden çok sonra parasını ödeyenlere araçlarını verdi. Yani tam bir kara düzen. Parasını ödemek için arabamı satmıştım neredeyse 2 ay olacak arabasız kaldım. Tesla Türkiye bizi çok mağdur etti.”
Bu kişinin şikayeti “Şikayetvar” üzerindeki mesajı sonrasında çözülmüş ancak halen parasını ödediği aracını uzun zamandır bekleyenler bulunuyor. Örneğin bu kişilerden birisi “Videoyun” olarak da bilinen popüler “Twitch” yayıncılarından Batuhan Bozkan. Halen parasını verdiği aracı almayı bekleyen Bozkan, “Teslimatların adeta “rastgele” şekilde yapıldığı algısı bende ne yazık ki oluştu.” dediği olumsuz süreci aşağıdaki X (Twitter) paylaşımında şöyle özetliyor:
Teslimat konusunda başka bir kullanıcın şikayeti ise şöyle olmuş: “Tesla Türkiye’den 04.04.2023’te verdiğim sipariş 30.06.2023’te onaylandı ve 07.07.2023’te aracın tüm ödemesini yapmama rağmen hala aracımı teslim alamadım. Ancak benden sonra ödemesini tamamlayanların birçoğu araçlarını teslim aldı. Hatta ödeme aşamasına yeni gelen kişilere bile teslimat randevusu verildi. Aradığımda da sürece müdahale edemediklerini ve sadece beklemem gerektiğini söylüyorlar. Bu süreci kim yönetiyor peki? Araç teslimatlarının ödeme sırasına göre yapılmaması çok büyük bir adaletsizlik. Aracımın teslimat durumu ile ilgili bilgi bekliyorum.”
Teslimat konusunda sorun yaşayan ancak sorunu daha sonra çözülen bir kişinin Tesla Türkiye’ye tavsiyesi ise şöyle olmuş: “Biraz geç de olsa teslim randevumu aldım. Sevkiyat sıralamasında sistemsel düzenlemeye ihtiyaçları var. Tesla çalışanlarının fazla mesai ve yoğun çalışmasına şahit oldum, araçları yetiştirmek için iyi niyetle gayret ettiler. Mağduriyetlere telafi olsun diye hafta sonu ara teslim günü açtılar. Teşekkür ediyorum kendilerine”