GFK Türkiye Omnibus Araştırmaları tarafından 16 ilde yapılan araştırmaya göre halkın yüzde 77’si 3G’nin ne olduğunu biliyor. Araştırma sonuçlarına göre en çok televizyondan ve Turkcell reklamlarından öğrenilen 3G, ‘görüntülü görüşme’ ve ‘cepten hızlı internet bağlantısı’ olarak tanımlanıyor.
KATILIMCI GRUPLARI
İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Kayseri, Bursa, Balıkesir, Adana, Samsun, Gaziantep, Erzurum, Denizli, Diyarbakır, Trabzon, Antalya ve Malatya’da Turkcell için yapılan araştırmada; yüzde 50 kadın, yüzde 50 erkek denek yer alıyor. Yaş ortalamasının 34 olduğu ankette katılımcıların yüzde14’ü AB grubu, yüzde 28’i C1, yüzde 58’i C2 ve DE gruplarını temsil ederken, eğitim durumu ise yüzde 36 ilkokul, yüzde 21 ortaokul, yüzde 27 lise, yüzde 15 üniversite.
ARAŞTIRMA SONUÇLARI
Araştırma nasıl yapıldı?
Araştırma GFK Türkiye TR BUS Omnibus Araştırması kapsamında; Türkiye kent genelini temsil eden biçimde; Ocak ayında 1303, Şubat ayında 1324 ve Mart ayında 1312 kişi ile görüşülerek gerçekleştirildi. Araştırmada, pazar araştırmalarının en köklü yöntemlerinden biri olan; birden fazla müşterinin katılımıyla ve düzenli aralıklarla gerçekleştirilen Omnibus araştırma modeli kullanıldı. Araştırmada, Kentsel Türkiye’yi temsil eden 16 ilde 15 yaş ve üzeri tüketicilerle yüzyüze görüşüldü.