Türkiye’ye de gelecek Çinli otomobil devi BYD, bugün hem şarj hem de patent odaklı iki önemli konuyla gündemde.
Bugün gündeme getirildiği kadarıyla Çinli otomobil devi BYD, son yirmi yılda Tesla’nın 863 başvurusuna kıyasla tam 13 bin patent başvurusu ile elektrikli araç tarafının patent kralı olmayı başarmış durumda. Söylendiği kadarıyla BYD tarafından alınan bu patentlerin yarısı spesifik olarak firmanın kendi içinde geliştirdiği batarya teknolojilerine odaklanıyor, şirket bu sayede hazırladığı gelişmiş batarya paketlerini koruma altına alıyor. Bu patentlerin sürekli olarak büyüyecek elektrikli otomobil / araç geleceğinde şirkete çok büyük fayda sağlaması bekleniyor. Tesla’nın patentleri ise aktarıldığı kadarıyla daha çok yazılım ve bağlantı tarafında odaklanıyor. Tesla’nın araçları özellikle yazılımsal altyapılarıyla öne çıkıyor ancak firma çok sayıda gelişmiş donanım da geliştiriyor. Tesla da BYD gibi birçok teknolojiyi direkt olarak kendi içinde geliştiriyor ve kullanıma alıyor. Bu arada BYD bugün Çin’in Shenzen kentinde kurulan devasa bir elektrikli araç şarj istasyonuyla da gündemde. Bu “dünyanın en büyüğü” olarak öne çıkarılan istasyonu açmak için çok uluslu petrol şirketi Shell ile ortaklık kuran firma, bu istasyonda halka açık olarak tam 258 hızlı şarj noktasını bir araya getiriyor. Buna benzer dev istasyonların önümüzdeki dönemde sürekli olarak artması bekleniyor, açılan istasyonun çatıya konumlandırılan güneş panelleri ile kendi elektriğini üretebildiği (300.000 kilovat saate kadar) açıklanıyor.
Peki bahsettiğimiz Türkiye macerası? Geçtiğimiz ay şirket son çeyrek itibarıyla Türkiye’de de satışa başlayacak bilgisi gelmişti. En son açıklamaya göreyse firma Türkiye operasyonunu spesifik olarak 29 Eylül tarihinde yapılacak lansman sonrasında başlatacak. Toyota ve Lexus’u da bünyesinde bulunduran ALJ Türkiye distribütörlüğünde pazara giriş yapacağı belirtilen BYD’nin Türkiye Genel Müdürü aktarıldığı kadarıyla İsmail Ergun olmuş durumda. Daha önce Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş.’de Operasyon Direktörü olarak görev yapan Ergun, sektöre oldukça hakim birisi konumunda bulunuyor. BYD’nin Türkiye’ye ilk olarak C-SUV sınıfındaki 420 km menzilli elektrikli Atto 3 ile gireceği de verilen yeni bilgiler arasında yer alıyor.