Yahoo, Ocak ayında kurulmuş olan startup IntoNow’ı satın aldı. IntoNow, SoundPrint teknolojisi ile TV programlarını dinleyip birkaç saniye içinde program ve bölüm bilgisini tespit ediyor sonra da arkadaşlarınızla paylaşmanızı sağlıyor. IntoNow kısa zamanda 600.000 kullancıya ve günlük 25.000 ila 35.000 check in sayısına ulaşmış durumda.
IntoNow, geçen hafta Pepsi ile anlaşma yapıp reklam konusunda da rüştünü ispat etmişti. Pepsi reklamını uygulamaya dinletip kazandığınız kuponla Pepsi Max alıyordunuz.
IntoNow bu işi yapan tek uygulama değil, benzerlerinden Sosyal TV Apps sunumumda bahsetmiştim. En bilinenleri olan Miso ve Get Glue‘yu Clicker, Philo, TV.com Relay, Tunerfish, Yap.tv ve yeni oyuncu TVtak izliyor. Açıldıktan 3 ay sonra Yahoo tarafından satın alındılar. TechCrunch’ın söylediğine göre anlaşma 20 ile 30 milyon dolar arasında bir rakamla yapılmış. Başka yerlerde 13 milyon ve 2 milyonluk hisse şeklinde haberler de var. Hangi rakam doğru olursa olsun IntoNow her hafta 1 milyon doların üzerinde bir büyüme göstermiş oldu.
IntoNow’ın rakiplerine göre en büyük avantajı kolay oluşu. Ses ile tanımlama yaptığı için tek tuşla check in yapılabiliyor; diğer uygulamalarda izlediğiniz filmin, dizinin adını bizzat yazmanız gerekmiyor. Bu durum zaman alıp uğraştırdığı gibi bazen de mükerrer kayıtlar açılmasına sebep oluyor. Rakiplerin içinde bu sorunu çözmüş olan yalnızca TVtak. Çözüm için imaj tanıma kullanan TVtak, henüz işin çok başında. Beta kullanıcısı olmak için başvurabilirsiniz.
Yahoo’nun connected TV konusundaki çalışmaları düşünüldüğünde henüz üç aylık bir şirkete neden bu kadar çok para yatırdığı daha iyi anlaşılıyor. Yahoo Connected TV‘lerde Broadcast Interactivity adlı ürün sayesinde yayında olan içerikle etkileşime girebiliyor. Örneğin bir spor müsabakasında hangi takımın yeneceğini oylayabiliyorsunuz veya araç reklamında yakınınızdaki galeriden detaylı bilgi alabiliyorsunuz.
Yahoo da bunu IntoNow’ın yaptığına benzer bir şekilde ses izinden yapıyor. Ancak widget olarak yayının üzerine gelen bir yapı olduğundan hem Yahoo Connected TV’ler ile sınırlı hem de çoğu içerik sahibi ve ben dahil bir çok izleyici izlediği görüntünün üzerine başka bir şey gelmesini istemiyor. Broadcast Interactivity’nin kısıtlı kanal ve içerik için çalışıyor olması, IntoNow’ın ise geriye doğru 5 yıllık tüm ABD programlarını tanıyor olması ise başka büyük bir avantaj.
Conneted TV’nin ikinci ekranda çok daha iyi bir deneyim olduğunu hep idda ettim. Yahoo da Conneted TV platformu için mobil cihaz uygulamaları yazmaktansa hem rakibini egale edip hem de kendini kanıtlamış çözümü satın almayı tercih etti.
SoundPrint API’sini biz de istersek kullanabiliyoruz ancak Yahoo çok olası olmasa da yarın SoundPrint API’sini geliştiricilere vermeyi kesebilir.