Twitch, geçtiğimiz ay “tek tıkla güvenilir reklam geliri” şeklinde bir sistem duyurmuştu. İşte bu sistem umut edildiği gibi çıkmadı.
Dünyanın en büyük canlı yayın platformu konumunda yer alan Twitch, yayıncılara daha düzenli gelir sunmak istiyor. Çünkü birçok yayıncı şu an belirli bir seviyeyi tutturmakta zorlanıyor, durum böyle olunca da Twitch’e bağlı bir hayat sürmek çok zor hale geliyor. İşte bunun için şöyle açıklanan bir adım atıldı: “Yayıncılarımız için düzenli aylık gelirin ne kadar önemli olduğunun farkındayız. Tam da bu sebeple, tahmini çoğu zaman mümkün olmayan bir gelir kaynağına, yani reklamlara öngörülebilirlik kazandıracak bir sistemi devreye alıyoruz. Binlerce yayıncı tarafından kullanılan reklam planlama aracımız Reklam Yöneticisine muhtemelen aşinasınızdır. Bu aracı şimdi Reklam Teşvik Programı ile yeni bir boyuta taşıyoruz.
Twitch tarafından getirilen yeni sistem tam olarak nedir? Bu sorunun cevabı resmen şöyle veriliyor: “Bu program başlangıçta yayıncılara kişiselleştirilmiş teklif seçenekleri sunuyor. Şu an itibariyle teklifler belli bir saat yayın ve bu yayın sırasında reklam yayınlama karşılığında sabit bir ödeme vaat ediyor.
Hedef basit: reklamlardan öngörülebilir bir aylık gelir elde edebilmeniz, dahası potansiyel reklam gelirine bir üst sınır da getirmeden. Ayrıca, bu programı Reklam Yöneticisi aracı üzerine inşa ederek kullanımını da çok kolaylaştırdık. Reklam Yöneticisinden reklam programınızı bir kez yapıyorsunuz ve bir daha buna kafa yormanız gerekmeden yayın ve içeriklerinize konsantre olabiliyorsunuz.”
Peki bu sistem nasıl çalışıyor? Firmanın detaylı gösterimleri burada olan konuya temel cevabı şöyle: “Öncelikle, yayıncıya bir teşvik teklifi sunuyoruz. Programa erişim için seçilen Partner veya İştirakler arasındaysanız bu teklifi Reklam Yöneticisi panelinizde göreceksiniz. Teklifi kabul ettiğinizde Reklam Yöneticiniz teklifteki şartlara göre otomatik olarak reklam planını yapacak. Size düşen, teklifin gerektirdiği asgari süre boyunca yayın yapmak. Ay sonunda da teşvik ödemenizi alacaksınız.”
Twitch üzerinde çok sayıda aboneye sahip büyük kitleye sahip yayıncılar inanılmaz yüksek rakamlar kazanıyor. Bu yeni kurulan sistemin özellikle az sayıda aboneye sahip yayıncıları desteklemesi gerekiyordu ancak durum hiç de öyle olmadı. Kurulan sistem ufak kanallara sürdürülebilir bir gelir sağlamaktan oldukça uzakta bulunuyor. Bu sistem şu an abone ve bağışların yanına bir destek olmak için de hiç uygun bir durumda değil. Çünkü Twitch Türkiye’deki ve küreseldeki yayıncılara gerçekten çok düşük rakamlar sunuyor.
Örneğin Murat Sönmez‘e Twitch’ten gelen komik teklif hemen aşağıda görülebiliyor. Saat başına 4 dakika reklam gösterilmesi ile beraber aylık 60 saat yayına sadece 16 dolar ödeme teklif ediliyor. “Yayıncılarımız için düzenli aylık gelirin ne kadar önemli olduğunun farkındayız” diyen ancak bunu tam olarak algılayamamış gibi görünen firmanın, bu sistemi ciddi şekilde revize etmesi isteniyor.
Bu arada sadece Murat Sönmez değil, diğer birçok yerli ve yabancı Twitch yayıncısına da böyle komik kaçan teklifler gelmiş durumda. Bu teklifler yayıncıdan yayıncıya değişiyor ve birçok farklı kalem göz önüne alınarak ortaya çıkarılıyor. Şu an yüksek sabit gelir elde etmek için çok sayıda abone üzerinden yüksek gelire sahip olmak gibi garip bir gereksinim bulunuyor.