Twitch, 2022’de “Tek tıkla güvenilir reklam geliri” şeklinde duyurduğu Reklam Teşvik Programı’nı daha esnek hale getiriyor.
Tüm detaylarına burada yer verdiğimiz Twitch Reklam Teşvik Programı, en son yayıncıları çok memnun etmemesi ile buradaki eleştirileri almasıyla gündeme gelmişti. Bu program özelinde yeni bir adım atan platform, nisan ayında başlayacak “daha esnek” yeni dönem için şunları aktardı: “Partner yayıncılar için reklam yönetimini kolaylaştırmak ve onlara güvenilir reklam geliri sağlamak için Reklam Teşvik Programını başlattık. Programı Şubat 2022’de duyurduktan sonra dünya çapındaki tüm aktif Partnerlerin kullanımına açtık ve haziran ayında da bu programa katılan Partnerlerin yüzde 55 net reklam gelir payı kazanacağını ilan ettik. Bugün, programla ilgili olarak ilk kez bu yılın başlarında topluluğa açık mektubumuzda bahsettiğimiz yeni güncellemeleri paylaşmanın heyecanını yaşıyoruz. Reklam Teşvik Programı’nda yapılan bu değişiklikler, yayıncılara kanallarındaki reklam deneyimi üzerinde daha fazla kontrol sağlıyor.” Firmanın açıklamasına göre program nisan ayından itibaren şu şekilde işleyecek:
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
“İstediğiniz zaman katılabilir veya ara verebilirsiniz: Partnerlere, bir yayın sırasında saat başına yayınlanan reklamlar için üç öneri göstermeye devam edeceğiz. Yüzde 55 net gelir payı kazanmaya başlamak için bunlardan birini seçme gerekliliği devam edecek ancak artık seçiminizi ay içinde değiştirebileceksiniz. İstediğiniz zaman programa katılabilecek, farklı bir öneri seçebilecek veya programa ara verebileceksiniz.
Sabit ödemeler yerine gelir tahminlerini göreceksiniz: Üç önerinin her biri size sabit bir ödeme yerine bir gelir tahmini gösterecek. Bunun nedeni, artık ayarlarınızı istediğiniz zaman değiştirebilme olanağına kavuşmanız. Böylece artık sabit bir ödeme almayacaksınız ancak program içinde daha fazla esnekliğe sahip olacaksınız. Gerçek geliriniz yayın saatiniz, izleyici sayınız ve markaların ülkeniz özelinde Twitch’te yayınlanan reklamlarının miktarı ve seçtiğiniz saat başına reklam süresi gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak ilk tahminden farklı olabilir.
Seçiminiz otomatik olarak yinelenir—her ay yeniden kaydolmanıza gerek yok: Tercih ettiğiniz seçenek siz güncelleyene kadar geçerli olmaya devam eder. Önceden, her ay başlamadan önce bir seçim yapmanız gerekiyordu. Gelir tahminleriniz her ay güncellenmeye devam edecek. Böylece zaman zaman seçiminizin doğruluğunu değerlendirip kontrol edebileceksiniz.
Önerilenlerle bağlı kalmaksızın ayarlarınızı değiştirebilir ve yüzde 55 gelir payı almaya devam edebilirsiniz: Reklam Yöneticisi’ni kullanarak, üç öneriyle bağlı olmaksızın kanalınızda yayınlanan reklam miktarını düzenleyebileceksiniz. Kanalınız için belirlenen minimum saat başına reklam miktarının altına düşmediğiniz sürece yüzde 55 net reklam geliri elde etmeye devam edeceksiniz. Tüm kanallarda yüzde 55 gelir payı almak için saat başına asgari reklam süresi başlangıçta 3 dakika olacak, ancak bu süre yayın yaptığınız ülkeye ve kitlenizin boyutuna bağlı olarak artabilir veya azalabilir. Bu asgari süreden daha az reklam yayınlarsanız, yüzde 30 net gelir payı alırsınız. Kanalınız için saat başına asgari reklam sürelerinde herhangi bir değişiklik olursa sizi önceden bilgilendireceğiz.
Bu değişiklikler Ağustos 2022’den itibaren sunduğumuz yeni yüzde 55 net gelir paylaşımında İştiraklerin bugüne dek sahip olduğu esnekliği Partnerlere de sağlayacak, ancak Partnerler ayrıca kanallarına özel gelir tahminlerinin ek avantajından da yararlanacaklar. İştirakler, Reklam Yöneticisi’ni kullanarak saatte 3 dakikadan fazla reklam yayınlamak suretiyle kanallarında yayınlanan reklamlardan yüzde 55 net gelir payı elde etmeye devam edecekler. Bu güncelleme onların deneyimini hiçbir şekilde etkilemeyecek.”
Aktarıldığı kadarıyla partnerler 1 Nisan’da yürürlüğe girecek olan yeni programa kaydolmaları için 15 Mart’ta bir e-posta alacak.