Canlı yayın platformu denildiği zaman akla gelen ilk yer olan Twitch, yayıncılar için hikaye formatı getireceğini duyurdu.
Stories ya da hikaye formatı günümüzde birçok farklı sosyal medya uygulamasında yer alıyor, bu altyapıyı benimseyen en son isim Twitch oluyor. Bu konuda TwitchCon Paris kapsamında bir açıklama yapan firma, “Bugün, canlı yayında olmasanız bile tüm topluluğunuza istediğiniz zaman güvenilir bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olmak için hikayeler formatını Twitch’e getirdiğimizi duyuruyoruz. Bu sayede size en çok ilgi duyan izleyicilerinizi özel içeriklerle ödüllendirin, her yayını izleyemeyen izleyicilerin sohbetin güncel meme’lerine bağlı kalmasına yardımcı olun ve insanlara bir sonraki canlı yayınınızın ne zaman olacağını bildirin. Twitch hikayelerinin heyecan verici yanı, tüm Twitch takipçilerinize ulaşabilmeniz veya yalnızca abonelerinizle paylaşabilmenizdir. İzleyiciler, takip ettikleri tüm yayıncıların hikayeleriyle birlikte sizin hikayelerinizi de Twitch mobil uygulamasındaki Takip Edilenler sayfasında görebilecekler. Elbette topluluğu güvende tutmak için hikayeler Topluluk Kurallarımızın yanı sıra otomatik metin ve görüntü tarama teknolojisi ile korunacak” dedi. Hikayeleri ekim ayında başlatacaklarını açıklayan firma, bu konuda ciddi bir kullanıcı kitlesine ulaşabilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu arada Twitch bugün Keşif Akışı merkezli bir duyuru da gerçekleştirdi. Bu konuda firma kendisi şunları söyledi: “Yayıncılar ve izleyiciler için olabilecek en iyi canlı yayın deneyimini oluşturmak için yıllarımızı harcadık. Keşif, bu deneyimin çok önemli bir parçası. Aldığımız en tutarlı geri bildirimlerden biri, canlı yayında olmasanız bile büyümenize yardımcı olmamızı istemeniz. Bu yüzden bugün Twitch’te yakında kullanıma sunulacak olan Keşif Akışı’nı tanıttık. Keşif Akışı, Twitch uygulamasında kullanıcılara kişiselleştirilmiş bir Klip karışımı gösteren kaydırılabilir bir alan olacak. Bu akış kullanıma sunulduğunda Twitch izleyicileri canlı olsun ya da olmasın, çok sayıda yayıncının kanalındaki Klipleri keşfedebilecekler. Twitch tamamen canlı ve interaktif kanallardan oluştuğu için, izleyicilerin bir Clips akışında saatlerce vakit geçirmesini hedeflemiyoruz. Clips’e yaptığımız yatırım, izleyicilerin kanalınızı keşfetmelerine yardımcı olmak ve böylece yayın yaptığınızda size ve topluluğunuza katılmalarını sağlamaktır.”
Keşif Akışı firmanın kendi açıklamasına göre bu sonbaharda kullanıma sunulacak, bundan önce bazı yayıncılara açık testler gerçekleştirilecek. Yeni bir özellik ile yayıncılara canlı yayınlarında tam olarak ne zaman reklam çıkacağını gösterecek ve bu sayede en önemli anların reklamlar ile bölünmesini engelleyecek platform, ağustos sonunda TikTok’a doğrudan Clip aktarımını desteklemeye başlayacaklarını da duyurdu.