Elon Musk sonrasında Twitter platformunda önemli değişiklikler oluyor. Musk yeni dönemde hesap banlamayı da azaltmak istiyor.
Twitter, yapılan duyuru ile aktarıldığı kadarıyla yeni dönemde eskiye oranla daha az hesap banlayacak. Firma banlama adımını artık çok ciddi suç olan veya üst üste ısrarla tekrarlanan ihlaller sonrasında gerçekleştireceklerini belirtiyor. Yasadışı faaliyetlerde bulunan, zarar verme veya şiddet tehdidinde bulunan, büyük ölçekli spam ve platform manipülasyonu yapan kişiler banlanacak diğer durumlarda ise daha hafif yaptırımlar uygulanacak. Örneğin bazı politikayı ihlal eden Tweet’ler algoritma üzerinde geri plana atılacak, belirli durumlarda kişilere platformu kullanmaya devam edebilmek adına attığı politikayı ihlal eden Tweet’i silmesi istenecek. “Hesabın askıya alınması, politikalarımızın ciddi ve tekrar eden ihlalleri için kullanılacak.” diyen firma, bir süredir daha önce banlanan hesapları açma konusunda da çalışıyor. Eski dönemde kalıcı banlamaya neden olan gereksiz / orantısız bazı politika kuralları tespit ettiklerini belirten Twitter, kısa süre önce bu politikaların ihlali nedeniyle askıya alınan hesapları eski haline getirmeye başladıklarını duyurmuştu.
Bugün ise 1 Şubat itibarıyla herkesin askıya alınan hesabı için platforma itirazda bulunabileceği aktarıldı. Twitter, gelecek bu itirazları “yeni kriterler kapsamında değerlendirecek“, yüksek ihtimalle bu yüzden çok sayıda hesap yeniden açılacak. Platformun kullanıcı sayısını artırmaya yönelik bu son adım, şu an için Twitter’a faydadan çok zarar getirecek izlenimi oluşturuyor. Ancak çoğu yasaklı hesabın arkasındaki kişinin bir şekilde Twitter’ı kullanmaya devam ettiği de biliniyor. Sonuçta platformda ayrı bir hesap açmak çok zor bir şey değil.
44 milyar dolara satın aldığı platformu daha popüler hale getirmek adına çalışmalarına devam eden Elon Musk, platform üzerinde daha fazla para kazanmak için yeni bir abonelik paketinin yolda olduğunu duyurmuştu. Biliyorsunuz Twitter şu an kişilere mobil uygulamalardan aylık 11 dolara, web sürümünde ise aylık 8 dolara bir Blue aboneliği satıyor. Blue aboneliğini alan kişiler mavi onay rozetine sahip olmaları yanında platformda yüzde 50 oranında daha az reklam görüyor. Bu konuda bir duyuru yapan Musk, “Twitter’da reklamlar çok sık ve büyük. Önümüzdeki haftalarda her ikisini de elden geçirmek için adımlar atıyoruz.” dedi. Musk bunun üstüne bir de “ayrıca reklamsız ancak daha yüksek fiyatlı bir abonelik seçeneği de gelecek” paylaşımını yaptı.