reklamı kapat

POPÜLER

Elon Musk Twitter LOG Tasarım

Twitter Blue için devreye alındı: “Yarı yarıya az reklam”

Twitter Blue için bugün bir süredir geleceği söylenen adım atıldı, “yarı yarıya az reklam” altyapısı devreye alındı.

Twitter Blue aboneleri artık platformda yüzde 50 daha az reklam görecek. Bu konuda firmanın kendi açıklaması şöyle: “Takip Edilenler ve Sana Özel zaman akışlarında yüzde 50 daha az reklam görün. Kaydırdıkça, sponsorlu Tweetler veya reklamlar arasına yerleştirilmiş yaklaşık iki kat daha fazla organik veya sponsorlu olmayan Tweet görürsünüz. Zaman zaman sponsorlu Tweetler arasında sponsorlu olmayan daha fazla veya daha az Tweet olabilir. Yarı yarıya az reklam özelliği; profillerdeki reklamlar, Tweet yanıtlarındaki reklamlar, Keşfet’teki sponsorlu etkinlikler, sponsorlu gündemler ve takip edilecek sponsorlu hesaplar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere Twitter’ın başka yerlerindeki sponsorlu içerikler için geçerli değildir. Blue aboneleri, hesapları uygunluk açısından incelendikten ve mavi onay işareti uygulandıktan sonra bu özelliğe erişebilir.” Bu imkân halen tepki çekiyor, ücretli bir abonelikten reklamların tamamen kaldırılması gerektiği düşünülüyor. Elon Musk ise daha fazla para kazanmak için, Twitter’a gereğinden çok para verdiği için bu konuda doğru yolu seçmiyor. Twitter’ı “batmaktan kurtardım” diyen Musk, Twitter’ı gerçekten kâr eden bir yer haline getirmek istiyor.

Twitter, genel olarak aşırı öne çıkmayan Blue aboneliği özelinde birçok çalışma yapıyor, uygulama kodlarını araştıran Alessandro Paluzzi’ye göre bunlar arasında mavi onay rozetini gizleme özelliği de yer alıyor. Bu sayede firma Blue aboneliğini diğer özellikleri (Sunular tüm imkanlar burada) için alan kişileri memnun edecek, bu sayede birçok kişiyle “mavi onay rozetini almak için para vermiş!!” şeklinde dalga geçilemeyecek. Platformdaki birçok kullanıcı, mavi onay rozetinin satılmasını çok saçma buluyor, bunun için para verenler ile şimdiden çok ciddi şekilde dalga geçiyor. Hatta bunun için ilginç bir Chrome eklentisi bulunuyor, bu eklenti mavi onay rozetine para verdiği tespit edilen kişilerde “ezik” ibaresinin görünmesini sağlayabiliyor.

Bilmeyenler için Twitter Blue aboneliği, Apple’ın yüzde 30 komisyon kesintisi (Apple Vergisi olarak isimlendiriliyor) nedeniyle Türkiye’de iOS cihazlardan aylık 209 TL‘ye, yıllık ise yüzde 12 tasarrufla 2.199 TL‘ye alınabiliyor. Aboneliğe web üzerinden abone olmak ise komisyon olmadığından daha düşük seviyede. Web tarafında aylık abonelik 150 TL, yıllık abonelik ise yüzde 12 tasarrufla 1.569 TL seviyesinde yer alıyor.

Twitter Blue yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası

İLGİLİ HABERLER