reklamı kapat

POPÜLER

Twitter LOG Tasarım

Twitter Blue için yıllık satış başladı, üçüncü parti engeli doğrulandı

 - Güncelleme: 20 Ocak 2023 01:23

Elon Musk sonrasında Twitter platformunda önemli değişiklikler oluyor. Bugün iki farklı konu gündemde yer alıyor.

Geçtiğimiz günlerde Tweetbot, Twitterrific, Birdie, Echofon ve fazlası birçok üçüncü parti Twitter uygulamasında sorun yaşanmaya başlandı, bu servislere erişim kesildi. Başta Twitter API’ındaki değişiklikten kaynaklanan bir sorun olduğu düşünülüyordu. Ancak problemler çok uzun süre boyunca çözülmedi, bu yüzden Twitter’ın API merkezli değişikliği kasıtlı olarak yapmış olabileceği düşünülmeye başlandı. Bunu düşünen birçok kişi haklı çıktı. Geçtiğimiz günlerde The Information tarafından görülen Slack görüşmelerine göre değişiklik gerçekten üçüncü parti uygulamaları kesmek için kasıtlı olarak yapıldı. Bu konu Twitter tarafından bugün onaylandı ancak halen net bir “neden” açıklaması yapılmadı. Firma sadece “API temelli kurallar bazı uygulamaların çalışmamasına neden olabilir” açıklamasını yapıyor, bu konuda çok açık olmuyor. Bu durum elbette diğer uygulamaları üreten kişiler ve bu uygulamaları kullanan kişiler arasında hiç hoş karşılanmıyor.

Bu arada artık içerisinde mavi onay rozeti yer alan Twitter Blue (Türkiye’de halen yok) aboneliği yıllık 84 dolara alınabiliyor. Burada aylık alım toplamına oranla bir indirim uygulayan firma, para kazanmak adına çok sayıda adım atıyor. Yukarıdaki API merkezli kararın arkasında da yüksek ihtimalle bu yer alıyor. Twitter ve CEO’su Elon Musk, artık herkesin ana uygulamaya gelmesini, oradaki etkileşimi artırmasını ve reklamları görmesini istiyor.

Geçtiğimiz hafta platform ile alakalı ilginç başka bir haber de gündeme gelmişti. Geçtiğimiz aylarda CEO Elon Musk bir duyuru yaparak yıllardır hesabına giriş yapmayan ve Tweet atmayan 1,5 milyar platform kullanıcının hesabı silinmeye başlanacak dedi. Temel olarak kullanılmayan hesapların kullanıcı adlarını boşa çıkarmaya başlayacaklarını duyuran Musk, bunun üzerinden para kazanmanın yolunu bulmuş gibi görünüyor.

Çünkü The New York Times’ın yeni haberine göre şirket, gelirlerini artırmanın farklı bir yolu olarak kullanıcı adlarını satmayı düşünüyor. Haber, Twitter’ın boşa çıkan kullanıcı adları için teklif verilebilecek çevrimiçi açık artırmalar düzenlemeyi düşündüğünü ve bu konuda çalışmalar yaptığını aktarıyor. Twitter henüz bu konuda bir açıklama yapmıyor ancak belirli kullanıcı adları için yüksek paraların verilebileceği düşünülüyor.

Elon Musk ve Twitter gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası