Twitter, ocak ayının sonunda duyurduğu detaylı tweet analiz servisi Analytics‘i tüm dünyanın kullanımına sundu. Böylelikle artık dileyen herkes tweet’lerinin kaç kişi tarafından görüntülendiğini ve ne kadar etkileşim yarattığını takip edebilecek.
İlk etapta Twitter Cards kullanıcılarına özel olarak sunulan Twitter Analytics‘i marka ve onaylı hesaplarla sınırlı tutmak istemeyen mikro blog, bireysel üyelerin de profillerini detaylı analizden geçirmelerinin önünü açtı. Servis kapsamında tweet’lerin kaç kişiye ulaştığı, en çok hangi zaman diliminde ne kadar okunduğu, link’lere kaç kez tıklandığı ve toplamda ne kadar etkileşim aldığı konularında eş zamanlı bilgi sahibi olabiliyorsunuz. Böylelikle iletilerin retweet ve favori sayılarına göre yürütülen popülerlik tahminleri resmiyet kazanırken, sunulan grafiklerle doğru zamanda doğru kitleye ulaşabilmek daha kolay hale geliyor. En az 14 gündür açık olan hesapların erişebileceği servisi İngilizce, İspanyolca, Fransızca ve Japonca tweet yazan üyelerin kullanabileceği söylense de, Türkçe profillerin de sisteme giriş yapabildiği belirtiliyor.