Elon Musk’ın sahibi olduğu en son şirket Twitter, bugün spam mücadelesi özelinde gündemde yer alıyor. Firma ilginç adımlar atıyor.
Geçtiğimiz hafta Twitter’ın resmi “destek” hesabından DM yani direkt mesajlar ve bitmeyen “spam” sorunu ile mücadele özelinde geçilecek yeni dönem kapsamında şu mesaj verildi: “Direkt mesajlardaki spam mesajların sayısını azaltmaya yardımcı olacak yeni bir mesaj ayarını 14 Temmuz’dan itibaren devreye alıyoruz. Yeni ayar etkinleştirildiğinde, takip ettiğiniz kullanıcılardan gelen mesajlar birincil gelen kutunuza ulaşacak, takip etmediğiniz doğrulanmış kullanıcılardan gelen mesajlar ise mesaj isteği gelen kutunuza gönderilecek. Daha önce süreci herkesten gelen mesaj isteklerine izin verecek şekilde ayarlanmış olan kullanıcılar bu yeni ayara geçirilecek, ancak istedikleri zaman geri dönebilecekler.” Bu konuda bir güncelleme yayınlayan Twitter, adımın etkisini göstermek adına şunları aktardı: “Geçen hafta kullanıcılara gelen kutularını yalnızca doğrulanmış kullanıcılar ve takip ettikleri kişilerle sınırlama seçeneği sunduk. Ve şu anda direkt mesajlardaki spam sayısında geçen haftaya kıyasla yüzde 70’lik bir azalma görüyoruz. Buradaki çalışmalar devam ediyor. Twitter’ı herkes için daha iyi bir yer haline getirmek amacıyla spam mücadelesine devam edeceğiz.” Dün gece ise yeni bir duyuru yapıldı. Bu duyuru kapsamında firma,” Direkt mesaj temelli spam’ları azaltma çabalarımız kapsamında yakında bazı değişiklikler yapacağız. Doğrulanmamış hesapların gönderebilecekleri direkt mesaj sayısı günlük olarak sınırlandırılacak. Daha fazla mesaj göndermek için Twitter Blue abonesi olabilirsiniz” dedi. Firma daha önce de yapay zeka firmalarını engellemek adına kişilerin günlük olarak görebileceği Tweet sayısına sınır getirmişti. Burada da daha fazla mesaj görmek için Blue abonesi olun mesajı verilmişti…
Firma geçtiğimiz hafta önemli bir adım daha duyurmuştu. İçerik üreticiler ile reklam geliri paylaşmaya başlayacağını belirten Twitter, bu konuda şunları aktarmıştı: “İçerik üreticilere para kazandırma sistemimizi, içerik üreticiler ile reklam geliri paylaşımını içerecek şekilde genişletiyoruz. Bu, içerik üreticilerin gönderilerine verilen yanıtlardan başlayarak reklam gelirlerinden pay alabilecekleri anlamına geliyor. Bu, insanların doğrudan Twitter üzerinden geçimlerini sağlamalarına yardımcı olma çabalarımızın bir parçası konumunda bulunuyor. İçerik üreticiler ile reklam geliri paylaşımı altyapısı, Stripe’ın ödemeleri desteklediği tüm ülkelerde açık olacak.”