Futbol topu, bisikletli adam, pizza, hamburger… İçinde yiyecek, içecek veya eşya olan emojiler kullanarak attığınız tweet’ler, bundan böyle reklam verenler için belirleyici olacak. Twitter, hedef kitlenin emoji kullanımını analiz eden yeni bir sisteme geçtiğini duyurdu.
Emojinin gücünü reklam verenler de keşfetti. Twitter kendi blogunda, artık reklam verenlerin, kullanıcıların tweet’lerinde yer verdiği emojilere göre hedef kitlesini belirleyeceğini duyurdu. Firma blog paylaşımında, 2014’ten beri Twitter’da 110 milyar emoji kullanılmış olduğunu belirtiyor. Kullanıcıların hislerini belirtmek için kelimelerden daha yararlı buldukları emojiler artık reklam verenler tarafından birer veri olarak kullanılacak. Aslında şu an kullanımda olan “anahtar kelime” yöntemiyle neredeyse aynı.
Pizza emojili tweet attıktan sonra bir pizza restoranından, futbol topu paylaştıktan sonra spor markalarından kampanyalar görmeye hazırlıklı olun. Reklam veren şirketler için sunulan bu özellik, global olarak 15 Haziran itibarıyla kullanıma sunuldu.