Twitter, bugün bir makale paylaştı ve markaların Spaces’i nasıl etkili şekilde kullanabileceğine dair ipuçlarını açıkladı.
İlk olarak Twitter Spaces nedir? Bu konuda yapılan açıklama şöyle: “Twitter, Twitter’da iletişim kurmanın ve sesi yükseltmenin tamamen yeni bir yolunu sunarak ve insanların birlikte gerçek zamanlı sesli sohbetler yapabilecekleri bir yer yaratarak Spaces’ı geçen yıl hayata geçirdi. Son dönemlerde Twitter’da Türkiye’de de timeline’larımıza baktığımızda futboldan Survivor özetlerine, hayranlarıyla sohbet eden ve dayanışma çağrıları yapan Haluk Levent’e kadar her türlü konuyu kapsayan Spaces’lerin açıldığını görmüş olabilirsiniz.”
Peki Twitter Spaces nasıl çalışır? Buna verilen cevap şöyle: “Kurulumu çok basit – Tweet Oluştur ekranınızdan bir Spaces başlatabilirsiniz – ve toplantı sahipleri istedikleri zaman konuşmacıları yönetebilir ve yardımcı toplantı sahipleri ekleyebilir. Alanlar herkese açıktır ve kolayca erişilebilir: Her Spaces’in , bir toplantı sahibinin veya dinleyicinin bir Tweet’e ekleyebileceği veya Direkt Mesaj yoluyla paylaşabileceği bir genel bağlantısı vardır. Birinin takip ettiği bir konuşmacının veya sunucunun bulunduğu Canlı Alanlar, zaman çizelgelerinin en üstünde mor renkle vurgulanmış olarak görünür.”
Peki markalar Twitter Spaces’i nasıl kullanabilir? Firma bunun için şunu aktarıyor: “Spaces, markalar ve yayıncıların hedef kitleleriyle bağlantı kurmaları için yeni fırsatlar yaratıyor ve kısa sürede birçok Twitter pazarlama stratejisinin temel taşı haline geldi. Twitter’da insanlar sadece markaları kabul etmiyor, onlardan haber almayı da bekliyorlar. İnsanlar Twitter’da markalar hakkında konuşuyor ve Twitter’da her 10 kişiden 8’i markaları takip ediyor. Ve sohbet, markalar için sonuçları yönlendiriyor: Twitter’in bir araştırması, sohbette yalnızca %10’luk bir artışın satış hacminde %3’lük bir artışa yol açtığını gösteriyor.
Bir marka Spaces’e çeşitli şekillerde dahil olabilir:
-Moderatör olarak.
-Doğrudan konuşmayı yönlendirmek; veya bir kolaylaştırıcı olarak,
-Spaces’in küratörlüğünü yaparak ve çeşitli yetenekler veya içerik üreticileriyle ortaklık kurarak.”
“Yeni bir film, müzik, ürün lansmanı mı yapıyorsunuz yoksa sadece bazı haberleri mi paylaşmak istiyorsunuz? Hız yaratmak, erişiminizi genişletmek, markanızın sesini duyurmak ve hayranlarınız veya müşterilerinizle kişisel düzeyde konuşmak için Spaces’ı kullanın. Hızlı ve Öfkeli destanının son bölümünü tanıtmak için F9, yönetmen Justin Lin ve film ile bir Spaces düzenlemişti. Yetenek, Vin Diesel, Michelle Rodriguez ve Ludacris.” diyen Twitter, “Başarılı bir Space planlamak, tanıtmak ve yürütmek için bazı küçük ipuçları” olarak şunları verdi:
-Bir Spaces’in tanıtımını yapmak, haberi doğru hedef kitleye ulaştırmak için çok önemlidir.
-Alanları Planlayın: Spaces 14 gün öncesine kadar planlanabilir ve insanlar bir hatırlatıcı ayarlayabilir, anında iletme bildirimleri alabilir ve daha fazlasını yapabilir.
-Bilgilendirin ve Tanıtın: Etkinlik ayrıntılarını ve konularını içeren bir video veya görselle planlanmış bir Spaces hakkında tweet atın. İşin içinde yetenek varsa, onların da bu konuda Tweet attığından emin olun.
-Canlı yayına geçin: Bağlantıyı Tweetleyerek takipçilerinize Spaces’in canlı olduğunu hatırlatın.
-Tweetlemeye Devam Etme: DM, Tweet kartı veya bağlantıyı kopyalayarak os os hare paylaş’a tıklayın.